|
|
|
|---|---|
|
Tjenare alla på forumet. Nu är det så att jag och en bekant till mig tänkte byta fälgar. Jag har 16" och vill ha större och han har 17" men vill ha lite mindre. Jag behöver bara lite hjälp med värderingen av dessa fälgar. Jag har 16" Dubbeleker 268 med bra däck. Han har 17" V-eker 285 men däcken är helt slut. Vilka är värda mest enligt er och vem ska ge pengar imellan? | |
|
Länk I mitt tycke tror jag inte det är så stor skillnad idag som du beskriver det. Antar att alla 8 fälgarna är i fint skick. Inte kantstötta osv. Det tråkiga är ju att antagligen åker du på nya däck direkt som du skrev och det blir en slant av det. I mitt tycke ska din bekant ge dig någon slant som du kan ha till däck. Vad du accepterar kan väl bara du avgöra. 1,2,3 eller 4 däck. Du ger honom begagnade däck också på dina fälgar, så jag hade nog kört på 2 däck vill du ha hjälp med alla fall. Fälgarna i sig tror jag på skitsamma. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Det var lite så jag också tänkte. Jag mätte mönsterdjupet på mina däck idag och det var 4-5 mm kvar på dom så det är ju bra däck. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.