|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett par BMW-original M Stjärneker 193 som jag funderar på om det är lönt att sälja. Länk De följde med i M-paketet till min 335i e91 2007. 8" et34 8.5" et37 Bridgestone Potenza RE 050A RFT 225/40-18 & 255/35-18 Ca 70% kvar av däcken. Fälgarna är i bra skick, helt utan kantskrap!! Nypriset med däck ligger nog runt 36000kr. Är det lönt att sälja dem, eller ska man lägga undan dem till den dan man säljer bilen? Vad kan de vara värda?? ------- Min bil suger inte... | |
| Jag skulle gissa på mellan 6-8.000 | |
| Om din bil har m-sportpaketet skulle jag behållt dem till försäljningen. Antar att du kör med större eftermarknadsfälgar? Inget fel i det men jag tror att ett originalintryck av en m-sportbil gör den mer lättsåld. Bara en tanke... | |
|
Är ganska säker på att du kan få mellan 10-12 tusen för dom om du säljer, men jag tror som Kristoffer att du gör klokt i att spara dom till eventuell försäljning. 6-8 tusen är för lågt. På tyska ebay kostar dess runt 1200 euro utan däck, det ger en indikation om var priserna ligger. |
|
|
Runt 10.000kr var ungefär vad jag tänkte mig, i och med att däcken är så pass bra. Men jag följer nog ert råd och lägger undan dem tills vidare. Tack. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Motsvarande fanns för 8000 på blocket för någon vecka sedan, men med bättre däck. De försvann på en dag. De som de begär 12-14' brukar ligga kvar några veckor innan sänkning, för att förmodligen hamna runt 8-10 innan avslut. Så 10' är nog bra startpris om du inte vill ha långbänk med prutningar. **BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Om ni ser sådana fälgar ute för 6-8k så kanske det är mina gamla som blev stulna. Just saying... | |
|
Jag sett 193:or ute flera ggr senaste åren med bra mönster kvar på däcken med en prislapp på 7-10.000:-... men sen ska det prutas... tror inte dom behöver vara stulna för det... Ligger ibland 19" M225 eller 19" 230 hjul med bra däck med begärt pris ute för 13-15.000... tror inte de är stulna bara för det... trots att nypriset är ca 45.000... Men jag tror oxå du gör bäst att behålla dem och sälja dem med bilen sen... jag själv uppskattar original M-Sport bilar med rätt fälgar... |
|
| 10-12,000kr | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.