|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har BMW 320i Coupé (E92+170hk) -09 Bältesspännare förarsida tar inte med bälten. Jag vet inte vad är felet men Den gör mig galenn!!! Hjälp Tack!!!!! | |
|
Har du dragit ut bältet helt och kollat så det inte ha snott sig ? Ha deT |
|
|
Tack för svar Thom. jag har förskökt men fortfarende samma problem |
|
| Samma problem för mig. Hört om andra drabbade e92or. Lämnade in min och fick den lagad till det fantastiska priset 5000kr.. dock räddades jag av blocketgaranti via if vilket gjorde att det slutade 1000kr självrisk. Försök åberopa goodwill.. | |
| Jag har Inte den försäkring. :( jag tror jag måste betala själv. | |
|
Har haft samma problem ett antal ggr. Lärt mig att det är mycket viktigt att se till så bältet kommer rakt och slätt då man tar av det annars missar ¨haken¨ lätt. Mvh |
|
|
Jag har provat alla mögliga , Enligt BMW Jag måste byta "Haken " och hela job ska kosta mig ca 5000 kr |
|
|
Det ska gå att byta den själv, när min började missa så beställde jag delen och service teknikern på lokala bmw gav mig en kopia på monterings anvisningen :) Dock så behövde jag aldrig byta den i slutändan, ett par dager efter jag köpt delen så körde armen fast med bältet bakom sig så det knakade till, sedan har det funkat :P Har även sett ett klipp på youtube där problemet var att bältet var för "slappt" i sidled, och fixade det genom att använda en Plattång för hår att "härda" upp bältet igen |
|
|
VAAAAA???? 5.000:- för att byta, Aprilskämt!!! Min yttersta del på armen, den med själva haken, har lossnat ett par ggr och det är bara att trycka in den på plats igen, hur lätt som helst! Borde ju gå att få köpa bara delen med haken (eller det kanske bara var den de skulle byta?? ) och då fixar du det lätt själv! Men som jag nämnde tidigare, det är viktigt att bältet hänger rakt och slätt annars missar haken lätt. Mvh |
|
|
Hej igen , Jaa passo 222 , Bälten ligger samma som andra bälte , rakt. Rippe: Jag hittar inga video på youtube |
|
|
Länk hoppas det hjälper |
|
|
Vad är han sprayer ? Du är grym Rippe |
|
|
Starch = stärkelse Brukar användas för att få skjortkragar "stelare" tror jag, kanske funkar att blanda potatis mjöl och vatten och sen hälla över, värt ett försök iaf :) Hoppas det hjälper :) |
|
|
Hej Rippe , Jag har provat men funkade inte :( Jag tror jag måste lämna den till BMW segeltorp för fixa |
|
|
Jag har haft samma problem sen jag hämtade ut bilen ny i somras. Ungefär 1/10 gånger fungerar det. Har inte provat att stryka mitt bälte men jag ser inser att det nog skulle hjälpa tillfälligt då bältet "kryllar" sig och rullar över haken när det händer. Men jag tycker inte jag ska behöva stryka mina bilbälten i en bil för över halvmiljonen så något bättre än så får de försöka hitta på. Ska lämna in bilen för ett extra oljebyte (första ordinare oljebyte blir vid 4500mil :-( )så får de titta på detta också. |
|
|
Hej! Jag har samma problem som nämnt ovan. Någon mer som provat med stärkelse och strykjärn? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.