|
|
|
|---|---|
|
Det sitter ett M-emblem på min baklucka, en 530iA Msport -08. Det är enbart ett M-märke alltså inte ett M5-märke. Jag undrar om det är föregående ägare som monterat det eller om det kan vara monterat från fabrik? Funderar på om jag ska ta bort det, vad tycker ni? //Marcus | |
|
Eftermonterat... ___ //Ulf |
|
|
Ta bort det. Därefter skaffar du svarta njurar, då kommer bilen bli grym!. /David |
|
|
Det är din bil. Så jag tycker att om DU gillar det så låt det sitta, annars : ta bort det. Det är förmodligen eftermonterat som Ulf säger. Men ta inte bort det för att ngn mupp på Autopower tycker att du ska göra det. Gör som du själv vill. |
|
| har samma m-märke på min och är tveksam till att första ägaren monterat då det var en äldre herre, men kan ju vara så. | |
| Garanterat eftermonterat. Själv skulle jag ta bort det, men du gör som du vill. :) | |
|
krille_540: tycker tvärt om att äldre herrar ofta har diverse saker påklistrade på sina bilar även om det ofta är Motormännens märke eller något Biltemakrafs... Vid nybeställning kan man välja att med eller utan modellbeteckning. Det finns inget alternativ med M-märke. ___ //Ulf |
|
| Är det endast med /// då är det original eftersom du har m-pkt. | |
|
Finns inget sådant märke som är original bara för att man har M-Paket. Är samma beteckningar som alla andra BMW med eller utan M-Paket. Det är eftermonterat! Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Ej original men ta inte bort det om du inte själv tycker att det borde gå. Jag hade tagit bort det men det är endast min åsikt som inte behöver delas med någon annan. |
|
Vi gör alla som vi vill kan tänka mig att sätta på en Mercedes stjärna bakpå bara för att retas Men tycker inte det är snyggt Lite -70 tal över det när det fanns Gtxlr riktiga sportbilar :-)) Ha deT |
|
|
Själv "ersätta" man M-märket mot en "Schmiedmann" - loga (Handlar & utrustar bilen oftast från dem, därav "orsaken"). Folk gör som de vill =) - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
| Ska försöka få rekondaren att ta bort det vid polering. Vet dock att dem ogärna gör detta då dem inte vill ha ansvar för ev. märken som kan uppstå. Tycker själv om dekalfria bilar och känns som att ///M - märket skapar irritaion både hos mig och andra, då det inte är en m5a utan en diesel dock med m-paket, men har sätt lite för många bmw´s med detta emblem som inte har ngn m-detalj mer än märket :P | |
| busenkelt att göra själv; varmluft ( exempelvis hårtork) och fiskelina så tar du bort det utan märken. sitter lika löst limmade nu som för 20 år sedan och det är väl osannolikt att de skulle sitta hårdare om märket dessutom är eftermonterat. | |
| Om det är eftermonterat av en regelrätt gubbe bör man dock inte bli förvånad om det skulle vara klistrat med biltemas stålepoxy :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.