|
|
|
|---|---|
|
Hej! Om man sätter på 19" fälgar på en 325 E91. Hur e komforten då? | |
|
Förvånansvärt bra måste jag säga. Jag märker väldigt lite skillnad mot 18" ------- Min bil suger inte... |
|
|
Komforten är bra, har haft 19" på alla mina bilar och det har alltid varit bekvämt. Kör på 19"! |
|
|
Godmorgon! Då blir det nog ett par dotz mugollo 19 :) Tack för hjälpen. |
|
| Slår däcken i när man svänger? | |
|
Det beror inte på om du har 18" ell 19".. Det beror på om du sänker bilen, kör på fel et, har fel bredd på däck/fälgar mm.. ------- Min bil suger inte... |
|
| Ska inte sänka bilen. 235/35/19 hade jag tänkt mig. | |
|
Det är nästan garanterat ingen fara. Vilken bredd på fälgarna och vilket et? ------- Min bil suger inte... |
|
| Länk | |
|
Där står inget om et, vad jag kan se. Ring och fråga. Fråga även om det går att få 9.5 bak & 8.5 fram, det blir lätt snyggast. Isf bör et vara ca 35. Kör du 8.5 runt om så bör et bak vara ca 20-25, fram ca 35-38. ------- Min bil suger inte... |
|
Buspelle |
Funkar, som sagt, utmärkt med 19". Har kört med både 18" och 19" och skillnaden i komfort/stötighet är marginell. Går man däremot ner på 17" blir det en kännbar skillnad. |
| Min bil e BMW 325xi så jag tror att jag måste ha samma runt om eller? | |
|
Nej, det behöver du inte. Bara du har samma omkrets på däcken. 8.5x19 fram, 235/35-19 9.5x19 bak, 275/30-19 Blir perfekt!! ------- Min bil suger inte... |
|
| Har 17 på vinterdäck idag. Hade en V70 med 18 på & det funka bra men folk jag pratat med säger att 19 så försvinner komforten helt. Byta till BMW för att jag ville ha bättre komfort men bilen måste se snygg ut med:) | |
|
På vissa bilar blir det stötigt med 19", men jag blev förvånad över hur bra det funkar på e9x. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Men visst, lite skillnad blir det så klart.. ------- Min bil suger inte... |
|
| Klart! Får se vad det blir | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.