AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.190

Hur mycket kan jag få för min 633CSiA -81?

No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Jag har en 633a som blivit stående ett par år nu. Jag köpte den någon gång 2006 om jag inte minns fel. Den gick då fint! Jag körde med den hela sommaren. Sen ställde jag av den för vintern. Tog fram den på våren och besiktade den utan problem. Men det sura var att jag blev påkörd på vänster bakskärm på väg till besiktningen! Jag ställde då av den och tänkte att jag skulle göra en välbehövlig rostrenovering och hellackering. Jag började demontera framskärmar och påbörjade lagningen. Men projektet avstannade och den har stått i garage sen våren 2007.
Den står nu utan framskärmar och ser inte så snygg ut. Det finns en del rost, men det är egentligen inte så farligt som det ser ut. Den har haft kromlister monterade vid skärmkanterna som dragit åt sig fukt och gjort att skärmkanterna rostat extra mycket. Ingen rost i dörrar, på huv eller baklucka.

Mätaren står på 14000mil någonting. Den gick perfekt när jag ställde av den. Inte så mycket ventilknack och den växlade perfekt. Under tiden jag körde den så servade jag den med motorolja, automatolja och filter, nya original tändkablar, säkert mer som jag inte kommer ihåg.

Jag försökte starta den när jag hade den framme för någon månad sen men då fick den ingen gnista. Jag orkade inte göra någon djupare felsökning, men det borde inte vara så svårt att få fart på den då den gick när jag ställde av den.

Bild på bilen innan nedmontering
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Bild från svetsning:
Länk
Länk
Länk

Begagnad rostfri framskärm som ingår:
Länk

Bilder tagna nu:
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Ber om ursäkt för mycket text och bilder, men tänker att det kan behövas för att värdera en så gammal bil korrekt :)
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Du skriver att det finns en del rost men inte så farligt som det ser ut. Min erfarenhet är att finns det rost är det 5 gånger så illa som det ser ut.

Min gissning blir runt 25tkr +- 10tkr

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Jag tror max 15'
Ser ju ut att behöva nya bakskärmar +trösklar
Hälsningar Lars
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
10-15k tror jag
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Låter som att runt 15 är rimligt då. Synd att de rostar så mycket..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.