|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
delorian Nej regbes kan du boka först när ditt ärende id är behandlat o klart hos transportstyrelsen.så fort den blir godkänd så får bilprovningen alla uppg. bara att ringa bilprov och uppge ärende id... har dom det på datorn är det bara att boka tid för regbes. när den e klar så får du även veta bilens nya svenska reg nr.då kan du även försäkra den hos ditt bolag har man kontakter så behövs inga väntetider:) |
|
|
Delorian här har du all info Länk |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Gul skyllt är numera giltig i Danmark och Sverige, det står till och med i ditt försäkringspapper. Dock har jag grönskyllt med i bilen varje gång jag kör hem, samt helförsäkrad via länsförsäkringar med min flytande försäkring (1000-1200kr per bil och gång). Bmw originalförsäkringar har en försäkring som ovanstående har tecknat. Går att ta liknande försäkring via IF på importbilar, har för mig att den kostade ca 5000kr. |
|
Jakobenkvist: Länk ___ //Ulf |
|
|
Sen angående hur länge Importförsäkringen gäller i Sverge: Länk Ni som kört med bilen efter de 7 dagarna kan ju vara glada att inget har hänt så att ni behövt utnyttja försäkringen som inte gällde... Jag kan ju köpa att de delar av försäkringen bilen ute i trafiken enbart gäller 7 dagar men det är ju ganska surt att stöld och skadegörelse har samma begränsning. ___ //Ulf |
|
|
@Programmer |
|
|
@Programmer Må man køre på de røde plader i 7 dage uden at have svensk trafikförsäkring? Jeg har trafikförsäkring fra Tyskland (røre plader). |
|
|
Ja, den tyska försäkringen gäller enligt det datum du har på skylten och i försäkringspapprerna och då även i Sverige. ___ //Ulf |
|
|
Folksam tar bara 1200:- för en 30 dagars helförsäkring vid import, jag har kollat i princip alla f-bolag i sverige och folksam är helt klart bäst på detta med import försäkring. 3000:- i självrisk på vagnskada.. |
|
|
Bra tips! Behöver man ha andra försäkringar hos dom för att kunna teckna importförsäkringen? ___ //Ulf |
|
| Nej det behövs inte | |
|
ace71, då får du gärna berätta vad den försäkringen heter hos Folksam. Har samtliga försäkringar samlade hos Folksam och den enda försäkring de hade att erbjuda när jag tog hem min bil för 5v sedan var en helförsäkring för 4000:-/30 dagar. Stod på mig och ringde upp dem igen, men samma svar. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Den heter korttidsförsäkring och kostar exakt 1256:- för 3 mån. Det enda som behövs för att teckna denna är chassinumret. Jag tecknade den via malmö kontoret. |
|
|
ace71, Ringde Folksam i morse i ett annat ärende, men passade även på att fråga igen med referens till din försäkring. Den som jag talade med sa att det finns en försäkring som liknar den som du beskriver. Men den kan endast tecknas via svenskbilhandlare i samband med bilköp. Du får gärna maila mig ditt "gamla" försäkringsnummer så ska jag kontakta Folksam igen. Du har PowerPost. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Hej. Jag kontaktade Folksam i samband med hemkörning och det pris jag fick låg runt 20000kr, vilket låter sjukt dyrt. Jag valde BMW:s försäkring för 3000kr. //Jimjam |
|
|
Precis kollat med ace71:s kontakt på Folksam. Det var klassningen på min 745d-07 som gjorde att det inte kostade 1256:- utan 4000:- i mitt fall. Folksams importförsäkring är klassningsberoende inte generellt prissatt. Iofs. ganska självklart om man tänker efter lite grann. Tack för att du delade med dig av dina uppgifter ace71! Nu ska det bli intressant att se vad jag får betala för en helförsäkring 745:an när reg. besiktningen är klar nästa vecka : / Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.