|
|
|
|---|---|
|
Hej, En av mina 540is har M-chassi i utrustningslistan. Ställer jag den brevid min andra 540 med eftermonterat M-paket så känns M-chassi bilen lägre i fronten. Hur många mm skiljer mellan standard och M chassi i höjden fram? Är fjäderbenen samma på både med och utan m-chassi? Något annat som skiljer förutom fjädrar fram om man har m-chassi från fabrik? (på en bil utan m-sport paket) Är det skillnad i höjden bak mellan M-chassi och standard? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det skiljer ca 15-20 mm från ett standarchassie runt om, en del framvagnsdetaljer har styvare bussningar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Okej, men själva stötdämparen fram är samma? Bara fjädern som skiljer va? Hur är m-chassit sänkt i bak? Andra luftbäglar? Annan programering? Andra stag till nivåsensorn? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du bör kunna lista ut detta med hjälp av reservdelsprogrammet och chassienummer.Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| På 525 är det olika stötdämpare (och gummianslag), fjädrar (resp. bälgar bak), krängningshämmare, hjulvinklar (lite) och skiljer 20 mm fram och bak. | |
|
Andra stötdämpare och lägre fjädrar fram. Andra bälgar bak och lägre höjd (345mm mellan nav och skärmkant) inprogrammerad bak. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.