|
|
|
|---|---|
|
Håller på att meka lite solgardin men vet inte hur jag får bort ryggstödet. Man vill ju inte ha sönder något.. :( | |
|
tog bort mitt i vintras den satt med muttrar i nederkant längst ut och inanför armstödet totalt 4st, sen måste nackstöden bort efter det ska det bara vara att lyfta det uppåt så lossnar den från ett par klykor. fast du har vär en L, men det borde ju vara likadant på den H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Jag har lossat muttrarna, men sen är det stopp. :( Har klurat ut att man ska lyfta, men hur får man bort nackstöden? Jag har inte elstolar... men det verkar som om det tar emot vid bältena eller runt det området |
|
|
Nackstöden är inte skruvade utan de är bara fastklämda i plasten, det är som små hullingar som fastnar när man trycker ner plasten. Det är bara att bända bort dem och risken för att de ska gå sönder är mkt liten. Själva bältena sitter fast med en vanlig 6-kantmutter, om jag inte minns fel. Men jag har för mig att du inte behöver lossa bältena för att få loss ryggstödet. //Daniel |
|
|
nää bältena kan sitta kvar nackstöden är bara att ta i lite extra dom sitter som faan men rakt upp bara sen till plastkåpan på dynan är det ju en typ clips som man vrider 1/4 varv så e dom loss H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Bader, skaffade du hela hatthyllan når du köpte din solgardin? Har själv letat solgardin och var på skroten igår och där stod det en krockad 735 -87 med solgardin. Tyvärr var hatthyllan ljusgå och jag har mörkgrå/svart i min bil. Men det kanske går att ta loss själva solgardinen bara? I övrigt så såg hatthyllorna likadana ut. Mycket tacksam för svar, för går det att ta bara rollon som sticker jag till skroten och köper den direkt! |
|
|
jag har separat gardin med hylla, 2 delar. Plocka båda hylla och gardin, och separare dem sedan, det ska inte vara några problem. Om din hylla är fräsh så skulle jag vilja köpa den av dig för en rimlig peng... Jag har ljusgrå i min bil.. |
|
| hyllorna är identiska, det är bara en skåra extra i den för solgardin.. | |
| Visst kan du få köpa min mörkgråa hatthylla om jag får tag i en annan med rollo, men jag får leta vidare verkar det som. Vad betalade du för din rollo? | |
| 1000 med hylla och knapp och kablar.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.