|
|
|
|---|---|
|
Ska hjälpa en kompis att byta drivaxel på hans 330 cab, tänkte höra om det är samma drivaxlar på alla e46 or eller om det skilljer? | |
|
Denna från 328 Länk Denna från 330 Länk Denna från M3 Länk Så det är inte samma enligt artikel och jag tänkte lite på om det är diffad eller odiffad bakaxel också som avgör. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Var lite snabb med Enter knappen.... Alla verkar vara samma förutom M3. Har samma mått alla fall annars. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Okej tackar så mycket för svaret:) | |
| Det är inte samma på alla e46. Kolla realoem vilket artikelnummer din drivaxel har sedan söker du på det artiklenumret på samma sajt så får du en lista vilka modeller som har samma drivaxel. | |
|
nej.... 330 har kraftigare, annan dimension på drivaxlarna, jmf med tex 320, m3 osv |
|
| skiljer 3mm mellan dom. | |
|
De 3 mm gäller väl mellan manuell eller automat.. Eller jag som ser fel på realoem Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
nix gäller mellan motoralternativen. |
|
|
Det finns minst fem olika varianter LK=86MM/D=27MM LK=80MM/D=31MM LK=86MM/D=31MM LK=86MM/D=38MM LK=94MM/D=38MM |
|
|
Tja håller på byta bärarmarna höger bak på min e46 330i automat, Kan jag använda bärarmar från nån annan modell än ju 330 och spelar det nån roll om det är från en xdrive eller nån annan faktor som spelar in?? Mvh Team kör fort dö ung. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.