AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.043

Nedcabbad testsväng!

Visa användare
20
TomasZ4
Z4 2,5i -07
I kväll blev det ytterligare en testsväng och här hemmavid snuddade termometern vid 15 grader och soligt så naturligtvis åkte cabben ned. Tog även med grabben så han fick vara med och åka lite också. Jag blir nog mer och mer beroende av biltypen och det behöver inte gå tokfort i svängarna innan man får en härlig fartkänsla. Vi kom på oss själva med att sitta som två "fån" som log och skrattade mest hela tiden.
Trots att det "bara" sitter den lilla sexan i bilen så sjunger den fint och vid pass 3000 rpm skjuter det på riktigt bra!

Dock med 18 tums RFT däck blir det emellanåt lite spårkänsligt på våra hårt nerkörda vägar som så många här på forumet tidigare skrivit om. Nu råkar det vara nästan nya bakdäck och helt OK framdäck så jag kör nog åtminstone denna säsongen med nuvarande uppsättning så får vi se sedan.
Jag har tryckt i 2,8 kg luft runt om vilket gjorde den aningen stadigare. Någon som har synpunkter/ tips om detta?

Mmm mer sol i antågande i helgen ser jag på väderprognosen nu....

/T
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
I dag gick det inte att hålla sig längre, det blev som förra våren hem fort som attan och tokregistrera på nätet och sedan ut och blåsa!!
Till helgen ska fjäderbensstaget på och den nyköpta feta M-ratten!!

Hasse Z4
M-Ratten är helt underbar jämfört med original!!
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Är det svårt att byta?
Mr
32
Mr_Rotor
Z4 3.0i -03
Tomas: Härligt! Jag premiärade med nedfälld cab igår också, hade +17 grader så det var riktigt skönt.

Hasse: Jaså det blir skruva i helgen! Själv sitter jag och lurar på om jag har råd med en M-ratt (samtidigt som bergvärmepannan lagt av och måste bytas :( )
Visa användare
20
TomasZ4
Z4 2,5i -07
Mr_Rotor: Bergvärmepumpen behövs väl inte på sommaren ;-)

/T
Visa användare
136
Toklimpan
VW Tiguan Tdi R-Line 2014
Som ska bytas mot 325d cab 2011 snarast!!
Tomas, jag känner till det där fåniga flinet... Det åker lixom på så fort man hoppar in i bilen.. :-)
Jag vill se mer bilder på din fina Z4!

//Anders
Visa användare
194
Anderz3
Z4 Roadster 2,5 -03
325 E90 -05
Jag har också kört ner-cabbat idag :)

/Anderz3
Första körningen nu den 1:a april. Hur gör ni vid uppstart? Något speciellt? Tvätta? Tanka? Putsa? Köra länge? tomgång ett tag?
Visa användare
65
Z4-spekulant
Z4 2.5 roadster -03
Var ute med min Z4 cab 2.5 (192hk)och körde med en kompis som har en Z4 coupe 3.0si (265hk?). Kan lugnt säga att två 37-åringar plötsligt förvandlades till två pojkar! Dessvärre upptäckte jag sedan att jag har en förbannade bula på ena bakdäcket. Snackade med en kunnig polare som tyckte att jag skulle byta snarast men att det inte var någon panik, att det inte skulle hända så mycket på direkten. Har ni andra några erfarenheter kring detta? Vanligt förekommande?

Vad jag vet har jag inte varit närmre än 30 cm (!) från någon trottoarkant sedan jag hämtade bilen i onsdags!

Tänkte ta en kontakt med försäljaren på måndag och boka in mig för däckbyte eftersom däcken ändå bara har en sommar kvar.

Ch
8
ChFj
120d 2008
Z4 3.0 2003
Premiertur i strålande sol. Underbart att höra sexan spinna. Skönt att vintern är över och Z4 får komma ut och rulla.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.