|
|
|
|---|---|
|
Hej! undrar om Bmw e32 är 735 känslig på tändstift. och vilket stift som ät bäst | |
|
Jag hade problem med att starta min gamla 3.0S när det var riktigt kallt ute. Då fick jag rådet (av en bilelektriker) att köra på NGK-stift. Det har jag gjort sedan dess och det har fungerat bra. Per L |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
NGK ZGR5A (V-Line 15) är det absolut bästa. Även Bosch W8LCR fungerar bra. |
Har kört båda (samma motor i min E34 535i) utan problem. Lite kuriosa, såhär såg NGK-stiften ut efter några tusen mil efter en motorrenovering Länk Länk |
| ok,, blir å inhandla ngk då. mina stift spm siter i heter beru, och dom har fåt en kil formad snednötning | |
|
Hmm..."kilformad snednötning", ? Hur menar du, en del stift har faktiskt ett kilformat "spår" redan som nya i t.ex mittelektroden.. Det som brukar bli i slitageväg om man har kört för länge/långt med stift till t.ex en BMW 735:a är att avståndet blir för långt till sidoelektroden och att mittelektroden är lite "avrundad"..Om vi nu pratar vanliga enkelelektrodsstift. Mvh Janne. |
|
Som Janne T säger så är det många stift som har ett kilspår i elektroden för att förbättra prestandan. Speciellt NGK saluför ju detta. Här ser du hur det ser ut, du kan läsa mer om detta på NGK's hemsida Länk |
| menar att det är nött mest längst in mot elecrtodbygan, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.