|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hjälper lillebror att hitta sin pärla och jag har snöat in lite på 118d. Tex denna ser ju trevlig ut?! Länk ///Micke Min cabrio Länk | |
Karl-Hilding |
Hehe........ Provkör och han/ni har hittat pärlan. |
Karl-Hilding |
Men kolla också 120d facelift med 177 hk. Oftast har de sportstolar, glaslucka, skinn, mm Där drar man på smilbanden det vill jag lova. Fö är hustrun riktigt nöjd med sin välutrustade 116-09. 2.0 lit, 6vx, M-sport, 17", glaslucka, mm. Redan fortkörningsböter på motorväg Skottorp-Falkenberg. Är fartgräns 120. "Jag märkte inte att jag körde i 145" räckte inte som anledning och försvarstal till våra poliser. Men de vet var de skall placera sig. Svag nedåtlutning med doserad högerkurva. Och endast cirka 3.400 rpm (jag vet inte hustru). Som gjort att trycka lite extra på gasen inte minst när solen skiner och det har varit en bra arbetsdag. |
Karl-Hilding |
Men är inte denna trevligare? Länk! |
|
Ja, den såg riktigt trevlig ut men saknar ett av kraven, krok! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Sportstolar, xenon och någon form av färg är ett måste, speciellt för andrahandsvärdet. Den där verkar lite dyr med tanke på att den saknar allt jag nyss nämnde :) Men det är en sjukligt trevlig liten bil! Kom ihåg att "gamla" 120d inte klarade 110grams-gränsen så den har dyrare skatt än 118d. |
|
| Menade att det var den första som var dyr såklart, den andra var lite mer humant prissatt i förhållande till utrustning. | |
| tyckte att alt.2 såg trevlig ut:) krok går ju säkert att få dit i efterhand men den får väl bara dra typ 1200 har jag för mig? men de beror ju på vad man ska ha den till :) | |
|
Klart man kan montera krok i efterhand. Fått pris på runt 10000:- därav krav på att det redan sitter en monterad. Ja, runt 1200kg men det räcker till behoven! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Jag tycker också ni ska ta er en funderare på 120d också. Det är ju liksom storsäljaren i serien, och det finns ju några anledningar till det. Det är det en av BMW:s kanske finaste motorer genom tiderna. (Det är klart att en V12:a är finare men den drar 3 ggr så mycket så det jämför jag inte). Dessutom är 120:orna som någon sa lite mer utrustade. Min har t.ex M-lädersportratt och M-växelspak och de har jag blivit helt sjukt såld på eftersom man liksom använder dem hela tiden när man kör. Dessutom har den sportstolar och lite bättre ljudanläggning och så. Det är en hel del godis du får med på en 120d som inte är så självklart på en 118. Dessutom är det en underbar motor med väldigt skönt bottendrag. |
|
|
Broder kör inte så mycket och skatten på 118d ligger på under 1200:- då den är miljöbil. En 120d ligger på 1600:-. Ska jag vara helt ärlig så trodde jag den skulle hamna på det dubbla. Vi kollar numera även på 120d. :-) Att en 120d har massa mer trevlig utrustning är ju bara fördel. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Du vet att 118d byggd efter juli -09 är skattebefriad i fem år va? :) | |
|
Nix, hade ingen aning! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
AlexanderK: Talar du inte lite väl mkt i egen sak ovan: "Det är det en av BMW:s kanske finaste motorer genom tiderna"... Kanske lite väl höga tankar om en 2-liters diesel... Jag skulle nog påstå att alla BMW jag ägt har haft finare motorer... kanske möjligen inte min 318 E36 :) 20D motorn är en bra bruksbilsmotor om man kan acceptera diesel... BMWs finaste motorer är alla raka bensin-sexor. /Jonas |
|
Verdi |
Herregud. 10 tusen för en dragkrok är väl inom felmarginalen på inköpspriset. Så hittar du en fin bil som du vill ha till ett bra pris så tjänar du in dragkroken. :=) Skillnaden i skatt är sjukt liten. Även om 118d är skattebefriad så är 1600 per år ingenting att bråka om. Återigen, förutsatt att man hittar en fin bil till bra pris i övrigt. Jag skulle även leta efter 320d. Inte mycket dyrare och nästan lika smidig att köra, men betydligt mer praktisk och lika snål. Förutom det så är sportstol ett måste. |
|
Satsa på en med HiFi ljud isåfall... hade en lånebil med standard ljudet. Var ingen rolig upplevelse... Gärna aktiv styrning också, är riktigt trevligt. Ett varv med ratten för fullt utslag... Gocart :D |
|
| Håller med "azkikr" Sexorna håller en helt annan klass. Riktigt nöjd med min 118d förutom ljudet och gången på motorn. Är lite väl mycket av en traktor för en sk. premiumbil. Finns fler andra märken med dieselfyror som är betydligt trevligare. Styrkan och vridet är ju dock mycket bra. | |
|
Okej. Klart intressant. Något extra att tänka på vad det gäller 120d? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Denna ser ju vid första anblick riktigt intressant ut. Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
| En 120d med bensinmotor. Kan inte bli bättre ;) | |
| Varför inte en 116D och en vtech mjukvara upp till 180hp... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.