|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är ny medlem och det ska tilläggas att jag inte kan särskilt mycket om bilar. Jag har idag en importerad bmw523 som måste lagas och fick en offert på ca 12 000 kr och undrar om det verkligen ska kosta så mycket? Det som fixas och kostnader är följande: Arbetskostnad: HÖ STÖTDÄMPARE 792,00 kr HJULLAGER 792,00 kr BUSSNINGAR BAKVAGN 4 320,00 kr Delar: LED SPINDEL BAKAXEL 1,0 350,00 kr STYRARM BAKAXEL V/H 1,0 374,00 kr HJULLAGER 1,0 601,00 kr STÖTDÄMPARE FJÄDERBEN GAS 1,0 1 562,00 kr På detta tillkommer dessutom moms. Jag vore oerhört tacksam om ni som är lite kunniga kan kolla om det verkar som rimliga priser. Är det rimligt så får jag nog dessvärre sälja bilen till någon som kan mecka själv och köpa något annat vilket jag egentligen inte är sugen på. Tacksam för all hjälp jag kan få och behöver ni ytterligare information så kan jag försöka skaffa det. | |
| Det som sticker ut lite är väl bussningar bakvagn.. Är det alla de ska byta eller? | |
| Låter som om du varit hos en större/märkes verkstad. Var nyligen o fråga pris (arbetskostnad endast, då jag redan har delarna) för byte av samtliga bussningar i bakvagnen (10-12st) hos BMW. Det första de sade att de aldrig tidigare bytt samtliga bussningar i bakvagnen, oavsett bil...Ok men gör det nu då sa jag... Iaf han började räkna lite smått men vi kom inte fram till nåt mer exakt än att nånstans mellan 10-15" i arbetskostnad, men då har de en timdebitering på 1500kr. De skulle återkomma med ett "paketpris" OM de ville åta sig jobbet, o jag har inte hört något än. Jag kommer lämna min bil till en verkstad med lägre timdebitering än 1500kr, tidsåtgången beräknar jag till max 10 timmar i mitt fall. | |
|
Tack för er hjälp. Jag vet inte om det är alla bussningar. Jag vet inte ens vad en bussning är... Det är en mindre firma i laholm, ingen auktoriserad BMW firma tror jag. Passar på att kolla: Finns det någon i nordvästra skåne som skulle vilja ge sig på att göra detta mot betalning så får ni mer än gärna höra av er. |
|
| Dawwe: Vilket bemötande... Trevlig kille... | |
|
Gäller allt bakvagnen? Vad har de för timdebitering? Spontant låter det som ett pris i överkant - men det är lite svårt att veta om man inte vet exakt vad som skall bytas och vilken timdebitering de har. Låter lite märkligt att de bara vill byta ena stötdämparen - de byter man alltid parvis! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.