AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
14.641

Italien import av diesel E90? 320d 330d

Sida 2 av 2
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Jag har inte riktigt förståt syftet med import om vi bortser från ett större utbud. Bilen må vara billigare i inköp relativt en svensksåld, men samtidigt så är den mer svårsåld i det senare skedet och du får mindre betalt vid försäljning. Blir något form av nollsummespel i bästa fall. Och varför ta de onödiga risker som finns vid köp av en import. Samtidigt så har prisskillnaderna minskat de senaste åren varför "handlarna" nästan måste skruva bilarna för att de ska bli någon substans i affären.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jag har inte fått mkt mindre vid försäljning av mina av mig importerade bilar, jag har endast tagit bilar från varken italien eller belgien.
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Ha Ha Ha!

Nej du, jag driver ingen bilfirma, jag har köpt bilar därifrån och har varit jätte nöjd. Verkligen hjälpsamma och trevliga killar.

Jag vet att det finns många dåliga importbilar men jag som sagt har sett den här bilen och det har inte du. Jag undrar bara hur du hade reagerat om någon hade börjat misstänka din bil som du försökt sälja.

Jag rekommenderade bilen för att jag vet att den är i kanon skick, Är det något mer som du vill ta upp så kan du pm:a mig.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den kan säkert vara i hur bra skick som helst, det jag har inte ens skrivit någonting om. Jag har kommenterat att man måste på egen hand bekräfta mätarställningen för att inte bli finansiellt lurad och då räcker det inte med en enda mätpunkt. Det här "öh, kom och kolla på bilen först" argumentet är helt ointressant i sammanhanget.

-------
//Lövet
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
"Den kan säkert vara i hur bra skick som helst" tack, det var allt jag behövde få höra.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
alano:

Bilen i fråga kan säkert vara okej, men de flesta kollar inte upp nyimporterade bilar så noggrant som vi. Varför lita på de flesta bilimportörers oerhört rymliga samveten?

Du verkar ha importerat själv från italien och vet att det inte är speciellt svårt.

Mvh
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Tack Rob, man ska abslout inte lite på någon, man ska kolla allt en och två grr extra spec när det gäller import.

En bil kan ju ha rullat 5000 ärliga mil och vara ett vrak och tvärtom en som rullat 15000 mil kan vara hur fräsch som helst.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.