|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har kollat lite europa-auktioner samt autoscout24.de och ser att 320d 330d osv ligger rätt billigt till i Italien, även jämfört med Tyskland. Dock är det ofta tråkiga svarta inredningar och svart lack med automat men för en bruksbil så får det fungera. *Är dieslarna billigare i Italien av någon anledning? *Blir inga skatteproblem vid inreg från italien när bilen har DPF? (så man inte åker på högre skatt) Länk 320d Bra utrustad, saknar dock Xenon Länk 330d under 14000mil samt under 13000eur? | |
|
I Italien betalar man skatt efter bilens effekt. Försäkringen är också rätt dyr om bilen har mer än XX kW. Därför avskrivs bilar med hög effekt ganska snabbt. Tänk på att inga av de två bilarna har stolsvärme. Kan bli problem senare när du ska sälja den i Sverige. Bilarna är över lag mer använda än en liknande från Tyskland, då italienarna inte bryr sig speciellt mycket om sina bilar. Rökning i bilarna är inte alls ovanligt. BMW freaks som oss finns dock i alla länder, men de brukar också prissätta sina bilar därefter. |
|
| Var faktisk precis där 330d'n står för en vecka sen på en affärsresa.. :) En observation från Rom: De kör verkligen som idioter i Rom (de kör tokigare ju längre söderut man kommer, säger min observation om Italien). Vägarna i Rom var även ganska dåliga. Såg inte en enda fin bil utan en skada. | |
|
Länk Och denna är lite för bra för att vara äckta men det finns ju många liknande objekt så man borde ta kontakt med någon importör allt bilhandlare som kan engelska och kan se bilen på plats, kolla service samt historik. Vad brukar en importör ta? 10k? Jo visst har du rätt att bilarnas skick, service inte är som vi är vana vid eller vill. Men det är ett ganska stor prisgap mot våran marknad här hemma i Sverige. |
|
|
Länk Varför åka till Italien när du har en hemma i Sverige |
|
|
För att du inte har en aning om vad den där bilen har varit med om du inte kollat upp den i Italien. Bilar som importeras enbart för att säljas direkt efter de passerat gränsen brukar inte direkt vara de fina exemplaren direkt. ------- //Lövet |
|
|
Andreas Den bilen är hundra procent ärligt, det kan jag grantera. Jag har kollat på den själv och kollat milen med bmw Bara för att en bil är nyimport betyder inte automatisk att det är något skumt med den |
|
|
Hur har du kollat den - nyckelavläsning eller genom att ringa de italienska serviceverkstäderna? Den ena metoden litar jag på, inte den andra. ------- //Lövet |
|
|
En "standard" 320d är inte lönsamt att importera från Italien. Men om den har en massa utrusning och m paket, kan det vara det. 330d måste även den ha minst m paket för att löna sig. Mvh Marin |
|
|
Jag ville köpa bilen när den var i Italien. Jag har kollat chassinummer på den bilen och finns det någon bil som är ärligt så är det denna. Det hade varit annorlunda om det var privatperson men en bilfirma kan ju inte köra sina bilar i några år för att sen tjäna pengar på dem. |
|
|
Men _hur_ har du "kollat chassienumret"? Har du gått till BMW och bett dem kolla eller har du kontrollerat bilens servicedokumentation genom att själv ringa till de som ska ha servat bilen? ------- //Lövet |
|
|
Jag skulle aldrig rekommendera en bil utan och veta något om den. och tvärtom så skulle jag aldrig smutskasta en bil om jag inte hade en blekaste aning om den. |
|
|
Jag har ringt till bmw örebro och dem talade om för mig att bilen hade varit inne i bmw 2011-10 eller 2011-09 i Italien och då hade den rullat 11xxx mil plus att jag har varit och kollat på bilen i firman i Örebro och provkört bilen. |
|
|
Det finns alltså 1 notering om mätarställning registrerad? Jag tror vi har olika krav på vad som ska ligga till grund för uttrycket "den bilen är hundraprocent ärlig, det kan jag garantera". Men vi behöver inte tjafsa om det. Vi ser nog rätt olika på det här bara. ------- //Lövet |
|
| En Italienimporterad diesel har ej heller webasto hjälpvärmare och det är inte kul att vara utan i vårt vinterklimat om man inte gillar åka kall bil förståss. | |
| Brukar svenska/tyska ... Bilar ha webasto hjälpvärmare?? .. | |
|
E90/91, E60/61 har aldrig webasto, men en elektrisk hjälpvärmare. Bilar med webasto (parkeringsvärmare) har ingen elektrisk värmare, men använder webaston som hjälpvärmare. :-) |
|
| Dvs att bilar även E60/61 har Webasto som tillval för nordiska länder | |
| Det finns inget att tjafsa om, du tror att alla bilar som är nyimporterade för försäljning är skrotbilar och jag säger att man ska kolla på bilen, köra bilen och kolla lite fakta innan man smutskastar en bil. | |
|
Så det är att "smutskasta" en bil att säga att man inte kan garantera en mätarställning baserat på 1 enda registrerad uppgift? Har du inte varit vaken senaste åren och märkt hur mycket junk det är som släpas över gränsen? Det låter snarare som du driver, alternativt känner den som driver, firman säljer bilen. ------- //Lövet |
|
|
Gto80: Yes - tillval i hela EU. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.