|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Vanliga komfortstolar = inget utdragbart lårstöd Sportstolar = mer skålade och utdragbart lårstöd Komfortstolar = mängder med justeringsmöjlighet, något mindre skålning och utdragbart lårstöd. ------- //Lövet |
|
|
Ok. Är det stor skillnad mellan standard komfort och komfort? Det var varjefall elstolar i fram varav förarstolen med minne. Ursäkta om ja är frågvis. Vill inte förhasta mig i nått köp när jag aldrig ägt en BMW å inte vet så mycket om dom. Synd att det inte var M-paketet i bilen,tycker den är väldigt snygg med det utvändigt.. |
|
|
Har precis monterat nyckelavstängning av airbag på min (525 -09). 7990:- fick jag det för efter lite klagan... Dyrt som fan men känns rätt ok ändå. Gjordes på BMW i Mölndal/Göteborg. |
|
|
Skillnaden i komfort är mycket stor mellan standardstolarna och komfortstolarna. ------- //Lövet |
|
| I valet mellan komfortstolar och sport med el och minne skulle jag välja det senare. Självklart beror det på vad man har för kropp, men för mig är komfortstolarna överdrivet invecklade. Sport funkar utmärkt, men el och minne är bra om man är flera som kör bilen och ställer om stolen ofta. Spara in på komfortstolarna och lägg slanten på panoramalucka istället! | |
|
@ Anton Jag kommer att posta en bil på förbrukning när jag avviker hemmåt från jobbet. Så får du själv se stadsförbrukningen iaf. Som jag skrev innan så provkör bilen ordentligt så att du får uppleva fördelarna och nackdelarna själva baserat på ert användande. Preaparatus Supervivet |
|
|
@ Anton Idag. Körde från jobbet hem inom Malmö. Många stopp etc. och jag hoppar mellan växlarna. Såhär säger den stora färddatorn. [IMG]Länk Preaparatus Supervivet |
|
|
Quix: Tack! Det var ju inte så farligt för att vara blandad stadskörning om datorn stämmer med verkligheten. Enfamt: Tack för info! Minne i förarstolen är nått jag verkligen vill ha. Hittar ju knappt tillbaka till rätt inställning på sätet efter tjejen har kört. Ja panoramalucka ser inte dumt ut att ha! En välutrustad 5-serie med varjefall utvändigt M-paket vore fint :) |
|
|
Alla komfortstolar har el och minne som standard. ------- //Lövet |
|
|
@ Anton Hur går det letandet? Hittat någonting? |
|
|
@ Quix Har letat å letat men inte hittat den rätta än. Vill ju ha en med utvändigt M-packet å sport eller komfortstolar helst med drag och navigator men sånna bilar till bra pris växer ju inte på träd direkt ;). Har nästa haft tankar på att importera en,men det känns rätt krångligt det med. Vad har du för stolar i din? Mvh |
|
|
@ Anton Ja det tar sin tid att hitta just det som man vill ha och till ett rimligt pris. Men hasta inte. Kolla även här på PowerBörsen. Jag är inte helt säker på vilka stolar eller utrustning som jag har. Jag var hos BMW igår för att få en lista på vilken utrustning min bil har. Men tyvärr får jag vänta på denna lista då dom hade problem med skrivarna. Så måndag vet jag. Men enligt Lövet så har jag då komfortstolar. Länk Preaparatus Supervivet |
|
| Dessvärre är det där ej komfortatolar utan det verkar vara standard stolar. | |
|
... du hittar en hel del bilar med den utrustningen om du vill köpa i Tyskland. Kolla hos aukt BMW-handlare (via bmw.de exempelvis) så ser du utbudet. Just nu är valutakursen för euron väldigt trevlig, så det kan till och med löna sig! ---- BMW CS #6212 |
|
|
@ mistafrizz Ahhh, då vet jag av säkerhet nu vilka stolar jag har. Tackar! |
|
|
andreas_lofgren: Det finns inget som heter "vanliga komfortstolar". Du syftar på standardstolar. Antonsson78: Det finns inget "utvändigt M-paket", i alla fall inte från fabrik M Sportpaket inkluderar: 2NP Lättmetallfälg - Dubbeleker 135 M 18" 481 Sportstolar fram 4MS Interiörlist Aluminium Pentan 704 M Sportfjädring (ej xDrive) 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket (utvänligt) 760 Shadow line högglans 775 Innertak i antracit Instegslister med M-emblem M Fotstöd Då det är en familjebil skulle jag rekommendera standardstolarna som är lättare och komma i och ur samt inte slits lika lätt. Komfortstolarna stjäl även viktigt benutrymme för baksätespassagerarna, inget vidare på en familjebil. En föråldrad navigator är inte heller något jag kan rekommendera. Det finns externa för under tusenlappen som är mycket bättre och kan användas vid behov. Dragkrok är däremot relativt vanligt, nyare årsmodeller har oftast helelektrisk och äldre avtagbar. Kan rekommendera 520D med automat. Perfekt familjebil med helt okej prestanda, samt låg förbrukning och skatt. |
|
|
Vet inte varför det står vanliga komfortstolar där uppe faktiskt. Jag har full koll på att det bara finns 3 stolstyper till E6x, standard, komfort och sport. ------- //Lövet |
|
|
@ HenrikJ Så då måste M-paketet på bilen jag länka till högre upp på sidan vara eftermonterar eftersom den verkar vara standard inuti. I frågan om navigator så har du helt rätt. Tycker det är smidigt å snyggt om den finns i bilen men såklart värdelös om den inte fungerar bra. En nyare 520D automat med drag och skinn är verkligen nått jag vill ha! Men dom kostar därefter när man vill ha nyare modell som har lägre skatt.. |
|
|
@HenrikJ Så när jag ska ha bilen till familjebil är det bättre med standardstolarna tycker du? Har ju utdragbart benstöd på A4an som jag tycker är väldigt sköna. Vet ju inte hur bekväma orginalstolarna är i Bmwn heller? Dom kanske duger bra dom med? |
|
| Personligen gillar jag komfortstolarna skarpt, men smaken är olika. Har själv 2 barnstolar i bilen och en sambo på 176 bakom mig (192 lång), tycker inte det blir trångt. Hade sportstol tidigare, men fick träsmak vid långa körningar, dynan är hård! Har ej testat standardstolen. Föredrar också komfortstolens bredare justerbara lårstöd, sportstolens är smalare och ger mig dåligt stöd. Sen är förstås (nyckel)minnet bra om man är flera som kör, hopplöst att hitta tillbaka till sin perfekta inställning annars. Tyvärr är ju komfortstol relativt ovanligt på E61 520d. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.