|
|
|
|---|---|
|
Hej, Då var det dags igen. Hade precis börjat lita på bilen efter ett antal tidigare problem. Satt fast i stadstrafiken i morse och efter 20 min frustrerande krypkörning kom jag på motorvägen. I ren frustration varvade jag ur fullt och hann njuta upp till 130km/h tänkandes, fan vad bra den går nu, äntligen! Sedan kom världens oljud och vibrationer. woum, woum, woum. skak, skak, skak. Var först övertygad om att jag hade punktering, men bilen drog inte åt något håll. Motorn gick som vanligt, silkesmjukt. Övervägde att stanna, men det hade varit lika med självmord vid denna tid och bestämde mig att hålla ut en bit till i låg hastighet. Ljudet påminde om när man kör med fönstret öppet i väldigt hög hastighet och det kändes som jag satt i en rullande massagestol. Efter några minuter avtog ljudet och vibrationerna för att sedan ebba ut helt. Väl på jobb kollade jag runt och alla delar var kvar, trodde ett tag att jag tappat ngn plast som fastnat någonstans, men icke. Körde hem på helspänn och bilen gick som vanligt igen. Har inte vågat varva mer än 4000rpm nu, behöver bilen dagligen. :) Förstår att det kan vara minst sagt knaper information, men är det någon som har en aning om vad det här var för frispel? Tacksam för alla synpunkter på tänkbara orsaker. Mvh Magnus | |
|
Har du kollat så att hjulen är åtdragna? Testa även att rucka på hjulen och känn om de verkar sitta fast.. |
|
|
Hej Clintan! Var ute och kollade precis och hjulen satt fast. Har nu kört 20 mil sedan det inträffade utan några fler symptom. Men, givetvis hittade jag något nytt istället. När jag kollade vänster bak så kände jag en kraftig doft av bensin. Ingen pöl under iaf. Är det på denna sida som bränslerören är dragna? Mvh Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.