|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte göra ett oljebyte på min 330. Bilen körs endast sommartid, kommer köras lite bana fram över och så. Jag tänkte byta ut Longlife oljan och köra tätare intervaller kring 500-1000 mil. Någon som kör bana/dialy drive med några goda rekomendationer? Mvh/ ånger | |
|
Kommer säkert en massa skit efter detta svaret :). Själv kör jag på bana och kör och har alltid kört mina bilar med Biltemas Helsyntetiska 5/50 Olja. Ingen av dem har druckit någon Olja under privata körningen mellan servicarna. Förutom under bankörningen. På c:a 8 mil på bana kan de sörpla i sig c:a 3-4 dl. Efter varje bankörning gör jag nytt Oljebyte. Hinner jag köra ex antal mil mellan bankörningarna, så byter ja olja mellan 1000-1200 mil. Gäller 3 bilar med denna oljan. Första bilen körde jag c:a 19000 mil i min ägo. Andra bilen c:a 14000 mil i min ägo. (Går som drifting bil idag). Den jag har nu är uppe i c:a 6000 mil hittills. Suverän olja i mina ögon och även bra pris. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| 5/50 är säkert bra men Biltemas 5/40 är snäppet bättre. Kolla specen på oljan. (Dessutom kommer 5/40 från stort, välkänt oljebolag.) | |
|
Ska kolla lite i katalogen :) Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Tjo, tack för svaren dock fick det bli Penzoil 5w/40 . mvh/Ånger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.