|
|
|
|---|---|
| Les | |
|
Ursäkta mitt första inlägg (slant på tangenten) Less på ljudet i min M3 E46. Snubbla över den annonsen på blocket Länk Något att ha ? Skulle även behöva lite råd över bra högtalare som passar utan större mod. i dörrarna fram. Mvh |
|
|
har en snarlik i min 320 e46 mycket nöjd har en beskrivning här på gör-det-själv har inget att klaga på there can be only one |
|
| Har mailat företaget och frågat vad det är för märke men inget svar man vill ju veta vad det är för märke o så :) | |
|
He he.. Den har inget märke, det är en noname. Kinesiska prylar med tveksam kvalitet. Säkert prisvärd så länge den håller.. Men ljudkvaliten är nog inte bättre än i en originalstereo, bara fler finesser. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Rka:Är det bättre ljud du är ute efter eller mer underhållning typ som enheten du länkar till? Har du standard sterio eller HK? |
|
|
catch_me: Bra fråga. Det är HK som sitter i bilen. Är igentilgen bara ute efter bättre ljud, samt att skippa de tunga högtalarna (sub) i hatthyllan, som jag inte gillar ljudet i. Eftersom det är 7"display får man säkert massa finesser om man byter ut original stereo. Hade tänkt mig något som inte sticker ut allt för mkt. Fastna för annonsen från bluepower, då stereon var lika std. Kan tänka mig att ha kvar original stereo, om man kan få den att lira med några bra högtalare fram. Summa= lätta prylar som låter lite bättre. Tacksam för alla tips! |
|
| Jag har oxå hk lite på mig det enda jag gjorde var byta baslådan plockade bort originala lådan och satte en enkel 12 a från mds och slutsteg för att driva basen..allt annat är original högtalare osv,du anar inte vilka grymma högtalare hk är med mds basen grymt bra tryck kan spela hur högt som helst utan en enda störning samt de äckliga dunk ljudet som kommer från basen när man höjer för mycket... | |
|
Du behöver absolut inte byta originala högtalare basen räcker..har du vägarna förbi stockholm är du välkommen att prov lyssna |
|
|
kinesiska eller vad spelar ingen roll samma sak eller skit.... är riktigt nöj med ljudet i min hade standard i min innan är nu dax att byta högtalare....ja de är mycket finesser men bra finesser blåtand gps backkamera laddar tel+mp3 från dito minnes kort mm mm min ser likadan ut som den på schmiedmann men heter car dvd fm/am multimedia player CTB 8788.. exakt lika dan med dom koniska knapparna...ett bra köp tycker jag... there can be only one |
|
|
Catch_me såg ditt inlägg //Jag har oxå hk lite på mig det enda jag gjorde var byta baslådan plockade bort originala lådan och satte en enkel 12 a från mds och slutsteg för att driva basen..allt annat är original högtalare osv,du anar inte vilka grymma högtalare hk är med mds basen grymt bra tryck kan spela hur högt som helst utan en enda störning samt de äckliga dunk ljudet som kommer från basen när man höjer för mycket.../// Fråga jag har en 330 ci med Baslåda i mitten av sätet där bak förmodlar att jag med kan bytta ut den ? till samma som du en 12 tumare.. ska nu byta till en Dynavin är sugen på att montera in en bättre bas du verka ju vara nöjd med din :) Vad har du köpt för slut steg till basen ..hur koppla du slut steget ?? |
|
|
Hej kallevh:Har du HK ? Vet inte om du uppnår samma effekt som jag då du har cab antar jag? Köpte den här lådan extremt bra tryck Länk och den här för att driva denLänk men lite vassare variant för typ 1200 räcker väl för att driva basen..Jag lät mds montera allt då det är min kompis som äger butiken i arninge..Men jag behövde även köpa en omkopplare tror jag han kalla den för för att få den lira ed HK systemet.. Bla för att kunna behålla HK funktionen tex knappen som sitter vid stol värmen.. |
|
|
Hej och tack HK = harman/kardon i så fall har jag det men ingen knapp vid stols värmen |
|
| Precis om du har harman kardon då måste du ha den knappen Länk scrolla neråt på sidan en högtalare bild höger om DSC kanppen | |
| OK nä den knappen har jag inte tyvärr :) | |
| Är det någon som har testat denna till e60/61? Länk och isåfall funkar den? Kan man styra via ratten / i drive spaken? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.