AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
470

Hur får man upp styrboxen ?

Har en M5 -90 som jag skulle vilja uppgradera med ett annat chips. Problemet är att komma åt det. Jag har tagit av kåpan till styrboxen. Under det finner man två kretskort och jag antar att det övre måste lossas och vikas upp för att lossa chippet. Frågan är, hur lossar man det övre kortet vid kontaktsidan utan att förstöra något? Tacksam för alla tips.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

På min M3 E36 satt det likadant.

Du drar bara kortet rakt upp till ca 45 grader. Givetvis så måste du släppa på "piggen" i mitten, dra isär "dubbepiggarna" på den sidan där du har kabeln samt att på utsidan där kontakten ska sitta, släppa på spärrarna.

Om jag inte minns fel så sitter det väl en skruv också som håller kretskortet (den övre) på plats som man måste skruva upp. Men den missar man inte.

Lycka till.

/Edvard
BMW CS # 4503
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
På E30 samt E36 sitter det övre kortet med två piggar på sidan där flatkabeln sitter samt den övre raden av stift i kontakten sitter på kortet. Det finns två flikar på vardera sidan i kontakten som ska vikas ut sedan är det bara att försiktigt dra ut det övre kortet så är det löst.

//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
Tack för informationen. Fick isär boxen utan problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.