|
|
|
|---|---|
|
Min nya bil (F01) vägrar lägga i växeln om förardörren är öppen. Och om jag öppnar dörren så läggs P-läget in och man uppmanas dra åt handbromsen. Logiskt är det ju men lite opraktiskt. T.ex. vid backning inpassning i p-ruta osv. En annan olägenhet är bältesvarning när man på vägen hem ska köra de sista 200 metrarna efter att ha vittjat brevlådan till gårdsplanen. Vet någon hur man kan koppla bort dessa "finesser" utan att betala timkostnad på BMW verkstan. | |
| Min 740 har inte de finesserna, vi kan byta rakt av om du vill ;) | |
|
Grattis till dagens Ilandsproblem Misstänker att det bara går att programera på Bmw På min gamla kopplade jag om trådarna i bältes fästet och blev av med varnaren men skall du ändå fixa med dörr problemet är det lika bra att ta allt på Bmw Ha deT |
|
|
Tursamt nog har bilen backkamera till hjälp (snart krav på nya bilar-också ett ilandsproblem) men men närsikten åt sida och framåt hjälps inte upp. Dörrspärren kan vara ett litet knep av BMW för att få en att lägga till surroundview och parkeringsassistent, men jag köpte ju en demobil. Jag kan leva med allt det där för annars är det en superb bil. Sorry Joakim_79 så vill jag inte byta rakt av. Min 740iA som jag hade från ny (2001 var det helt rätt att knipa en E38 när den som jag tyckte rätt fula E65an kom ut) till över 17000 mil var en härlig bil men efter byte av alla dörrar, motorhuv, baklucka och hel omlackering, mycket annat som kostade på kände jag att det var dags med något annat. Nu efter två E65or, dieseln med två turboras och intercooler problem känns nuvarande bil helt rätt. Nya har ju förstås dubbla turbo (dubbel risk) men jag tar chansen. Dessutom har den två synliga avgas släpp (nästan krav idag). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.