|
|
|
|---|---|
|
Jag skall plocka ur passagerarstolen tillfälligt på min M3 E46, och som många vet när man gör det och har batteriet tillkopplat så börjar airbag-lampan att lysa. Tänkte höra här med er, om man sedan sätter tillbaka kontakten samt sätet och startar efter det. Släcks lampan igen automatiskt då? eller den måste släckas på BMW verkstad efter detta "ingrepp"? Tack på förhand! ~Fredrik | |
| Gissar att du behöver släck lampan på verkstad, felkoder i airbag-systemet brukar inte slockna av sig självt nån gång vad jag vet. | |
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
DU måste släcka den med diagnosverktyg. |
|
Jag har plockat bort min airbag i ratten nu 4 gånger för att jag har skickat ratten för omklädnad i tyskland, men min lampa har inte lyst fast jag till och med har haft tändningen på utan ratt. Har dock inte startat bilen. Men vad gäller stolen är jag osäker men det borde inte vara någon skillnad BMW CS #07491 |
|
| Borde vara samma som ratten jag plockade bort ratten men då plockade jag även bort batteriet då fattar inte bilen att airbagen är borta så ta bort batteriet bara så är saken biff. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.