|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag köpte dubbade icke-RFT till min 325 E92 och den blev då inte svajig (xDrive, så inte ens något sportchassi). RFT är sämre på allt, förutom just att de klarar av punktering (även om man läst om fall där de faktiskt inte tålt punktering). | |
|
Återupplivar tråden lite igen! :) Nån som har bytt från RFT däck till vanliga däck och upplevt att bilen blev svajig med vanliga däck? |
|
|
Lånar tråden lite vet att den är gammal men varför pratar dom om däck med hastighetsindex R... det e ju bara upp till 170km/h ju...eller fattade jag fel.. |
|
|
Icebear: Läser du inte inläggen? Dissonans svarade ju på det innan du ens frågat Outlaw: Var får du hastindex R ifrån?? |
|
| E36: Jodå, klart jag läser inläggen. Och visst såg jag dissonans inlägg, men jag vill gärna höra flera om dom har märkt att bilen blir svajig på vägen pga att man bytt till vanliga däck.... | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Icebear : Vilka däck blev däck? Hur är det nu tycker du, svajjigt eller stadigt? |
| Det blev vanliga Continental ContiPremiumContact 2, 205/55 R16 91V, bilen går hur stadigt och fint som helst på vägen, inte det minsta svajig. :) | |
| Bytte till 205/55 R16 Kumho och ingen extra svajighet vad jag kan märka. Däremot tystare, bättre komfort och mindre spårkänslighet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.