AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
4.288

Hjälp fönsterna går inte ner när jag tar i handtaget på min 850

Visa användare
120
michael13
325 Touring 2001 ,
850 1993
Hej jag var ute och finåkte men sedan då jag kom hem och stängde av bilen och skulle öppna dörren så åkte inte rutan ner den där lilla biten som den brukar göra. Upptäckte sedan att det var samma fenomen på passagerar sidan samt bagageluckans ellås fungerade inte heller. Har letat säkringar men alla under huven var hela. Någon som varit med om detta fenomen ??
Ska åke till Stockholm på fredag morgon hade hoppats åka ståndsmässigt :-)
Tack på förhand.

Lionman
Nu med med V12 :-)
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Det sitter även säkringsboxar i skuffen där batterierna sitter.
Visa användare
120
michael13
325 Touring 2001 ,
850 1993
Tack ska kolla det men upptäckte att när jag hissade ner förararutan en bit och sedan stängde dörren då åkte den upp som vanligt ?

Lionman
Nu med med V12 :-)
Gr
23
Gross
Bmw850 -91
Testa att kalibrera fönstren men då måste ni va två gubbar :) Gör så här
Sitt i bilen och hissa ner fönstret helt och sedan hissar du upp den halvvägs,,,då skall andra gubben stänga av huvudströmen (elr koppla bort batterierna medans du håller ner el hiss knappen)därefter så kopplar han på strömmen igen och låt fönstret gå ända upp då bör problemet va ur världen om det inte är något annat fel :)själv har jag en huvudbrytare hoppas att du oxå har det blir mycket enklare ..Lycka till

Visa användare
120
michael13
325 Touring 2001 ,
850 1993
Tack för bra tips ska kolla det :-)

V12 because it matters :-)
Visa användare
120
michael13
325 Touring 2001 ,
850 1993
Konstig bil i morse då fungerade allt som vanligt ? Det verkar som den gör som den vill ibland :-)

gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Min var oxå sådär vid något tillfälle, men det försvann av sig självt typ dan efter....kanske beror på något men vad vet jag inte.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag har två bilar som har den här funktionen, en 850 och en 120 cab som ni kan se. För två veckor sedan lade höger passagerardörr på cabben av HELT, både hissen och öppningsfunktionen. Det visade sig vara något som heter "fotrumsmodul" som hade gått sönder. Den byttes enkelt och snabbt till en kostnad av ca 9500 kr. Såklart typ fyra veckor efter att nybilsgarantin gått ut. Det gick dock på maskinskadeförsäkringen.
Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Tror att det finns ett mer subtilt sätt att kalibrera fönsterhissarna. Om jag minns rätt kör man bara ner rutan i botten och håller kvar knappen x antal sek.
Borde finnas mer info om detta här på forumet.
Det sitter microbrytare i handtagen som skickar ner rutan när du tar i handtagen men är högst osannolikt att de går sönder samtidigt. Jag bytte brytare på min förra bil i ett handtag och den operationen var ganska enkel.

/AGW
Visa användare
120
michael13
325 Touring 2001 ,
850 1993
Tack för alla bra tips :-) idag så tog jag och kopplade ur batterierna och sprayade på alla säkringar och tog lös relän sprayade där oxå så får vi se vad som händer !!!

//Michael

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.