|
|
|
|---|---|
|
Är det N20? Samma som nya 328i? Samma potential? Kan man köpa en fullsmetad 125i, få 290+ Hk, verkar valet ganska enkelt. | |
| ...fullsmetad... för 360 kkr.... (ska det vara) | |
| Ytterligare tillägg: sökte runt här men hittade inget, så jag tog WIKI, inget där, google ger heller inget rakt svar på vilken motor och hur den är relaterad till N20. | |
|
Har du kollat Länk? __________ Mvh Grelle |
|
|
Nej. Vilken miss. Länk Enkelt så. Alltså samma i 1- och 3-serien (125, 328 = N20), men inte i 5-serien (523, 528 = N52/53). |
|
|
Den borde alltså vara trimvänlig med ansdra ord. precis som jag trodde. |
|
| Aningen OT, men nuvarande 528i & 520i använder N20. Finns således 2 versioner av 528i i F10-serien, en sugsexa och en turbofyra. | |
| så en 125 kan bli en riktig busbil :P | |
|
HFR, inte allt OT - bra info! Vilket produktionsdatum är gränsen för övergången till lill-fyran-med-andningshjälp? (antar att de inte kan leva parallellt, och att man gick från sex till fyra). /CF |
|
|
Åkte med en 125i 8-stegad automat ren landsvägskörning med förbrukningen 0,52 respektive 0,49 vid två tankningar samt mätte 0-100 (104km/h på mätaren) på 6sek. Inte helt representativa cirkasiffror men en bekväm, snabb och mycket snål variant är den. Automaten ska dra lite mindre än den manuella om jag minns rätt. Själv skulle jag kanske välja till xDrive. Visst, en 116d EDE kanske bara drar nästan hälften, men den här kändes väldigt trevlig. 128i och 135i är ju på väg för de som vill åka ännu fortare vilket dock de flesta troligen inte är så beroende av. |
|
|
332 Finns 125i redan för provkörning i Sverige? är du säker på att det kommer en 128i också? |
|
|
Kolla med återförsäljaren, 125i borde vara här när som helst. Väldigt trevlig som sagt, gick mycket tyst och behagligt med automaten. 135i kommer troligen hit före en 128i vilken inte är officiel ännu. 1-seriefabriken i Leipzig verkar gå för högtryck just nu, men motortillverkningen i Landshut är nog flaskhalsen då efterfrågetrycket på BMW är större än någonsin globalt och 128i-motorn är aktuell i de flesta modeller, tror till och med en 728i är aktuell efter 7-seriens LCI. |
|
|
728i, med en fyrcylindrig turbomotor? N20? Vem vet.... |
|
|
728i nej tack säger jag bara hemsk vilken utveckling asså:-) Har testad F30 328i med automat och ljudupplevelsen vid lite varv är bara en total besvikelse. Får nog bara sluta leva och lägga undan pengar till en M135i helt enkelt:-) |
|
|
Skulle kanske inte köpa en 728i själv precis, men i 7-seriekarossen skulle den bli betydligt mer dämpad, ge rätt bra prestanda samt bra bränsleekonomi. Huruvida det finns en marknad återstår i så fall att se. Men som sagt, 125i verkar vara en mycket lagom bil för ca 280 tusen. När det gäller M135i så är du nog inte ensam. |
|
|
M135i, med 5 dörrar, blir ju en våt dröm. Som man kanske kan uppfylla! Men kaosartad som jag är kikar jag på andra extremer just nu: 123d, 130, B5 eller M5. Det snuskiga i visan är att de är i princip lika dyra!! Billigaste just nu (som verkar "OK"): 123 200', 130 170', B5 250', M5 230'. 135i kanske, finns för 250'. Men då tar jag hellre en M5. 335i är grymt dyra begagnade (kollar bara på LCI, HATAR ögonlocken! (funkade iofs på min gamla 645Ci)) - annars hade det varit ett alternativ. 550i typ som M5, 535d LCI är ju tokigt efterfrågade. Och en hel del skumma importer på 525/30/35d. Ett alternativ som jag inte (provat) eller övervägt, är 335d. Men jag tror inte den lever upp till sportigheten och rappheten jag är ute efter. Eller? |
|
| marknad finns nog. mercedes jag ju redan släppt sin S 250 CDI, dvs diesel-fyra med lite över 200 hästar. | |
| groggyfroggy > såvitt jag vet så fick F10 N20 iom MJ12, dvs from septemberproduktion 2011. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.