|
|
|
|---|---|
|
Har bytt packboxar på båda sidor (ej fram mot kardan). Läcker mycket, MEN verkar faktiskt inte komma därifrån (inte helt säker dock). Har hört talas om någon avluftningsnippel. Kan det vara den? Var sitter den isåfall? /// Thomas Bichler M535 -87 | |
| Gör så här: Varmkör bilen (diffen) rätt bra. Åk sedan till en GDS med billyft. Kolla varifrån läckaget kan tänkas komma. Ser det ut att läcka "lite varstans" så lossar du diffens oljepåfyllningsplugg. Stor försiktighet skall iaktas, det kan vara "bra tryck" i diffen, pluggen kan "skjutas iväg" o varm olja kan komma ut med bra kraft. Skulle det visa sig att du har ett "bra" övetryck i diffen (dvs minst ett ordentligt "poffande" när pluggen lossas) så beror ditt läckage sannolikt på att diffhusets ventilationshål är igensatt, därmed blir det för högt tryck, packboxarna orkar inte hålla emot, jämför med för högt tryck i motorns vevhus. På M5 3.8 sitter detta ventilationshål i diffkåpan. | |
|
hittade nippeln. Var mycket smutsig. Tydling kan tryck byggas upp i diffen och pressa ut olja via packboxar om denna ventilation ej fungerar. Har gjort rent och ingen läcka efter kort test. Skall göra längre test snarast. Vet någon om man kan skruva bort denna nippel? För att göra rent om jag inte lyckats helt. /// Thomas |
|
| då borde det vara samma sak på min 540 fast där så läcker det mest mot utgående axel på kardan, eller vad tror ni? | |
| var sitter denna luftnippel ? det borde vara ungeför samma diff på m5 som på 540 iochmed att jag har en extra tillvald diff från fabrik. kan någon visa på realoem.com har kollat men hittar ej nippel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.