|
|
|
|---|---|
| Vad anser ni om orginal dimension eller lågprofil på e38? Jag har köpt goodyear 235/60-16 till min e38. Jag tycker det blir snyggt med orginal på e38. Vet att en del kompisar tycker att det ska vara lågprofil för att det ska bli snyggt. | |
|
har själv samma dimensioner och tycker komforten ska gå före vänners lågprofilskärlek, när det gäller e38or iaf. Man är väldigt nöjd med högprofilsdäck när man ligger och kör i 130 på motorvägen :-) //David Mitt åkdon: Länk |
|
| Jag har 16" på vinterdäcken och 18" på sommardäcken. Lite mjukare/tystare är det med vinterdäcken pga profilen men även 18"-hjul på 7-serie har ganska hög profil så de funkar bra komfortmässigt. | |
|
235/60-16 t.ex är ju lågprofil i egentligen mening, det var ju snarare t.ex. 175-14 däck(80% höjd jmf med bredd s.a.s.) som är/var "högprofil" :) Nästan alla däck idag är "lågprofildäck".. för personbilar hur som haver. Vad som nu räknas som lågprofil är iofs inte riktigt samma som på åttiotalet, men ändå.. Mvh Janne. |
|
|
Janne T: 235/60-16 är högre än 175-14 i ditt exempel... Klart en E38 skall ha orginal 16" hjul, snyggt och komfortabelt! Känner/hör man ingen skillnad på 16, 17, 18" osv då har man väldigt döva sinnen. Visst kan det vara snyggt med stora fälgar men man ser ju inte fälgarna när man sitter och njuter i bilen, så då faller ju poängen. Sen så sticker man sig ju ut från mängden (som köpt fälgar och klarglas på samma ställe) när man kör orginal 16" och orange blinkers! |
|
|
Ok, 1mm skiljer :) , men 235/60-16 ser ändå mycket bättre ut än en 14 tums fälg med 175's bredd och 80 profil.. Jag kanske skrev fel dessutom...brukar nog vara 82 profil på dessa "gammdäck"...Inte säker dock.. Mvh Janne. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag kör 18" Alpina på sommaren 16" original på vintern. Klart bekvämare med 16" hade jag haft bilen för längre resor, exvis i tjänsten lätt val 16" Nu kör jag mestadels i stan så är sällan över 90km/h kör 18" pga utseendet. Med mindre hjul kommer bilen inte till sin rätt estetiskt sett, nej jag har inte krimskrams på bilen :P 20" Alpina passar också bra på bilen estetiskt sett men hur står man ut att åka i bilen när däcken blir så låga :P |
|
Jag tycker personligen originaldimensionen ser väldigt skottkärrahjuls aktigt ut. Med dom enorma hjulhusen kan man ju utan problem köra lite snyggare 18" utan att behöva tumma nämnvärt på komforten. |
|
|
Bara fördelar med orig.dim. Billigare, bekvämare, stabilare,lägre bränsleförbr. stiligare = lätt val./ Original vinner i längden. mrMPOWER |
|
|
Mysbyxor är också billigare och bekvämare än jeans, men ändå inget jag skulle visa mig i. ;) |
|
|
Toomas Pahv: 2 fel i din analys. Stabilare och stiligare är det inte med 16". Övrigt stämmer bra, bl.a. 1 dl/mil mer i bränlseförbrukning för mig med sommarhjulen. |
|
|
Kör med original dim och sjukt härlig komfort! A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders Mvh Jocke W |
|
| Har 2 falken ziex 235/60/16 med 7mm kvar. säljes før 800kr om ni vet ngn som behøver | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.