AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
859

Sidorutan trillade ner i dörren...

Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
Är det ngn som har råkat ut för ngt liknande? min sidoruta på förarsidan på min e-36 sedan "trillade" ner i dörren. Ungefär som den tappade styrningen för själva rutan.

Ska nämna även att jag har manuella fönsterhissar.

Hur plockar man bort dörrsidan? tänkte ta mej en titt på vad som hänt.

Hjälp mottages varmt=)

/Magnus

Beast no.7
Det sitter två torxskruvar bakom handtaget du stänger dörrn med, dessa måste lossas. Ta loss elspegelreglaget och lossa kontakten. Dra loss plastprylen som sitter runt "öppningsspaken". Om jag minns rätt ska det sen bara vara att knäppa loss dörrsidan. Lycka till!

www.malte-racing.com
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Tyvärr en ganska vanligt fel på tidiga e 36:or. Har för mig att rutan limmas fast i sitt fäste

Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
Så, nu har jag varit ute o rivit ner dörrsidan och satt mej in i hur det hela funkar. Och det e nog lite som du säger Freude am Fahren. Rutan sitter i 2 st alu-profiler som har ngt gummiliknande lim i sitt spår(där rutan ligger i) Den ena hade lossnat ifrån rutan så det är därför detta fenomen uppstår.

Det var lögn i h*****e att få dit den igen så att funkar tyvärr;(( Får åka med uppvevad ruta ett tag nu, tur man har AC;)

Funderar på ifall man kan få tag på denna alu-profil hos Bmw. Ngn som har numret till Bmw Solna lr ngn annan i sthlms området?

/Magnus

Beast no.7
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
nrupplysningen har det...
Även en vanlig telekatalog...
Annars kan du nog hitta deras hemsida...

Livet är för kort för att köra diesel!!!
BMW Solna 08-7353900

www.malte-racing.com
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Du behöver nog bara ta bort limmet i aluminiumprofilen och ersätta det med nytt. BMW vet säkert vad du behöver

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.