|
|
|
|---|---|
|
En bekant som säljer sina 20" fälgar 255 fram och 285 bak För mig att profilen är 35 fram och 30 bak Min fråga är om jag kan ha det på min bil? Lite för breda däck både fram och bak? Tacksam för tydliga svar | |
|
Tycker inte det borde vara några problem, körde 275/30/19 förra året jag och det fanns relativt mycket plats över då... Men om det nu är en bekant till dig som säljer så kan du väl få prova dom först? |
|
|
jaha men då kanske det funkar. Ska prova på de på ondag vid lunch. hoppas att det går, men jag är tveksam....i synnerhet 255 fram |
|
|
Du får kanske på dem och kan kanske tom. köra med dem men frågan är sedan hur DSC:n uppfattar den nya dimensionen samt hur mycket hastighetsmätare mm slår fel. Skillnaden i rullomkrets mot originaldimensionen (225/40-19 samt 255/35-19) är följande. Fram : + 3,61% Bak: + 2,71% Inte så farligt som jag trodde från början ändå, +-5% brukar väl vara riktmärket. Men som sagt DSC:n kanske inte gillar det. Testa och så helt enkelt som du skriver. / Lycka till! |
|
|
Det är inga problem med 285 i bredd. Jag kör med 295 på 10,5" fälg bak ET27. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Provade och ha på de tidigare idag. Eftersom min bil är sänkt gick det inte. har 19" på nu med 255 bak och det går preciiiiiiis så inte skärmen tar i. Får nöja med de jag har funkar helt ok =) tack för svaren!!!! |
|
| Det låter som om att du har "fel" ET på bakfälgarna när du har 255bak och det precis tar i. Det ska vara mer mellanrum än så. Eller så har du sänkt bilen alldeles för mycket. | |
| Jag har 19 30 275 bak sänkt 35mm o det funkar fint | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.