|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har hittat en begagnad bmw 330 -01 som har gått 20k mil, den har haft 10 ägare enligt transportstyrelsen. Den ser ut att vara i fint skick, men är det inte lite många mil den har gått? Ganska många ägare också, dock så vet man ju inte hur många av dem som är bilhandlare.. Tacksam för svar :) | |
| Bra fråga du, 20 000 mil för en 11 år gammal bil är ju inte så hemskt mycket. Åk och kolla och bilda dig en egen uppfattning, förslagsvis kanske du ska kolla på en likadan bil med 14k mil och jämföra. Det som spelar störst roll är ju hur milen har avverkats - samt att det faktiskt är ärliga mil och inget skruvat objekt. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag är ganska anti höga miltal men i detta fallet tror jag du ska vara mer orolig för ägarantalet. Kolla upp ägare, skick, underhåll och miltal riktigt ordentligt. Med tanke på bilens höga miltal så när du själv säljer den kommer du få skänka bort den. Men allt är ju beroende på ditt inköpspris. |
|
Är 20000mil högt på en 01a?! Kom igen det passerade jobbV70in efter knappt 1½år den har rullat över 30000mil nu och är 2år gammal. Det viktiga vid begköp är servicehistorik och skicket, Är den hel och rostfri, har den regelbundet fått ny bromsvätska, kylarvätska? Är bromsarna bytta, Rost i dörrar, huv, baklucka, innanför tanklucka? Skick på däcken? Fungerar kliman? Vad säger tidigare ägare om bilen? Börjar man där har man mycket större chanser till ett billigt och problemfritt bilägande. Sedan om bilen rullat 13, 20 eller 37 spelar mindre roll. Alldeles för många stirrar sig blinda på miltalet och struntar ofta i resten. Se dagens länkar på mätarbackade bilar en 320i-94 med 11000, en E39-96 med 16000 en E38-95 med 16000 alla backade de senaste åren här i Sverige och det går att kolla via SBP. Mvh Stephan |
|
|
Milen är absolut inga problem, det är antalet ägare som spelar större roll i så fall. Fast den behöver absolut inte vara lemon för det. Min erfarenhet är att så länge man sköter en valbyggd bil så håller den sig fräsch nästan hur länge som helst. Då menar jag sköter-sköter. Med fler ägare som har bilen kortare period så är chansen att bilen pedantvårdats mindre. |
|
| Kan man kolla upp hur många av ägarna som varit bilhandlare på något sätt? | |
|
har mailat nu, fick fram ägare bak till 2005, sedan dess har det varit 6 privatpersoner. Har även blivit intresserad av denna: Länk 6 ägare, alltså max 4 privatpersoner, senaste ägaren en pensionerad gubbe som tydligen varit väldigt pedantisk med den. 11200 mil.. Nästan 15k mer för den, men kunde även få med vinterdäck. Vad hade ni valt? |
|
|
Rätt klent utrustad tycker jag. Den saknar saker som skinn och sportstolar. Du får också tänka på att vissa 328or får problem med sprickor vid bakvagnsinfästningarna, något som jag tror är åtgärdat på senare modeller. Sedan har 330 en roligare och modernare motor, men det vet du nog redan. Jag tycker personligen att det priset känns i överkant för en såpass gammal och snikutrustad 328. |
|
|
328:an är väl en 30'-40' för dyr iaf. För runt 80'+ borde du kunna få en 12.000-15.000mil 330i facelift (02+) med skinn och M-paket. |
|
|
T.ex: Länk Länk Tror du kan få loss dessa för 80-85. |
|
| mr.e46, du har PM! | |
Karl-Hilding |
Ett sjukt överpris för -99 328. |
| Tycker också att de är iite mycket, men enligt bilpriser.se så ska den ligga på övee 80k | |
| "Lite mycket"? Den är 100% för dyr! | |
| Ingen som e sugen på att ringa o förklara de för säljaren då? :P | |
|
Så då var det gjort..fick ett glatt "dra åt helvete" i örat när jag sa att jag kunde tänka mig betala 40 000:- för bilen... Ingen förhandlingkille precis i andra ändan tyvärr... |
|
Karl-Hilding |
Eftersom Du är intresserad så vore det väl på plats att just Du slår en signal och erbjuder dig att köpa bilen för 40´om den nu är så fin som annonsen skall ge sken av. Och du vet väl att du får en fin 325/330/525/530 för 60-65´. |
Karl-Hilding |
outlaw: Hehe..........pratade du sista priset kompis också......... Säljaren kommer snart ner på jorden. |
Karl-Hilding |
Visserligen är det en ci men allt annat är standard. |
| Tipsa honom om denna tråden vetja. :) | |
| Haha! Men 40 e ju lite väl, tycker att runt 60 borde vara lagom. De som ligger på 40 har ju gått dubbelt så långt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.