|
|
|
|---|---|
|
Jag roade mig idag med att kolla hur man plockar ut stereon (träning inför framtida uppgradering...) och noterade då att det på baksidan av apparaten, där det sitter ett gäng kontakter för kabel till/från apparaten, finns ett uttag som är tomt. Uttaget är längst ner, en liten kvadratisk öppning med två rader med fem "stiftplatser" per rad. I den övre raden fanns två stift och tre tomma platser, och i den nedre raden fanns tre stift och två tomma platser. Bredvid detta uttag fanns en "likadan" kvadrat, men tom. Om någon fattar något av denna kryptiska text är jag taxam för alla upplysningar. Jag har inget hifipaket eller liknande, och jag har inte heller lyckats hitta något som antyder att bilen är förberedd för telefon eller cd-växlare. Taxam för svar/Novisen vid spisen | |
|
Hej! Jag tror att det ena är till CD-växlare. Det med stift i alltså. Det tomma uttaget har jag också undrat vad det är för. MVH "Natural born BMW-Freak" |
|
| Skulle tro att det är den balanserade utgången som används av Hifi- och H/K-systemets separata slutsteg. Om du bara har standard-stereon matas dina högtalare direkt från huvudenheten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.