|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska byta skivor och klossar fram på min 320iT e46 årsmodell -01 och jag undrar om jag borde renovera mina bromsok samtidigt eller är det bättre att köpa helt nya? Man får pröjsa ca 1500kr för båda oken fram på schmiedmann, känns värt än att beställa massa rep satser och blästra och ha sig, eller vad säger ni? tips o trix sökes!! Har även läst mekartipset men det verkar vara väldigt bökgit att göra själv.. | |
|
Får du båda oken för 1500:-, så ta det. Mekonomen tog 1400:- för ett. Är mer strul att renovera om du kan få dem för 1500:-. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Det var jag som skrev mekartipset (om det är på Autopower du läste det) och det är inte bökigt, men tar lite tid - i alla fall om du skall måla oken. "Snabbrenovering" kan du göra genom att bara byta packningarna och även kolvarna om de är dåliga - ofta går det att återanvända dem. Blästring och målning ger förvisso snyggare ok men är inte helt nödvändigt mht funktionen. Två packningssatser kostar inte så många kronor... Men visst är 1500kr för två ok billigt, men du lär få skicka tillbaka dina gamla för att få tillbaka panten på stommarna, så räkna in fraktkostnaden från Scmiedemann och sedan en frakt tillbaka till dem... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
gjorde likadant på min 330, var inte värt jobbet är börja meka själv när ett set ok kostar 1526kr :) Bor du nära schmiedmann slipper man frakten som jag.. |
|
|
blir nog o köpa oken, werpa hur gjorde du med okhållarna, blästrade dú dom och köpte nya packningar? |
|
|
Det ingick bromsklossar i oken, för dessa 1500kr. klossar kostar 380kr. Så oken kostade bara 1146kr:) Vad kostar reparations-sats hittade inte det? |
|
|
Jalapan: Gjorde inget med ok hållaren. Om du tänker på glid pinnens gummi, så ingår det i nya ok. |
|
|
Skall oxå renovera mina ok på X5an Beställde kolvar ifrån Länk Gav 550:- för två kolvar inkl frakt plus packningar Tillsammans med nya packningar och ny honade lopp så blir det superbra! A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders Mvh Jocke W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.