|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Det är bra klipp i 3.0TDI motorn. Den frustar på fint precis vid varvstoppet innan S-tronic lådan växlar upp. I Q5:an gör den t.ex. 0-100 km/h på 6,5 sekunder. Det tyckar iaf. jag är bra drag för en bil på 2 ton :) Mvh/ Niclas |
|
Verdi |
Kristoffer_L, Är inte Q7 ett bättre alternativ isf? Q5 är väl avsevärt mindre än de övriga alternativen Cayenne, RRS och Allroad. Heden, BMW X3 35d gör 0-100 på 5,8 sekunder. Vilket är STOR skillnad i verkligheten jämfört mot 6,5 sek. Ska han ha en "liten" SUV så är det ju inget att tveka på. X3 är även betydligt snyggare än den tråkiga och knubbiga Q5:an. |
|
Nu tänkte jag på den gamla utan s-trolig eftersom jag förutsåg att det var begagnat som gällde. Helt riktigt att Q7 är mer rätt i sällskapet än Q5. Jag tänkte mest på "snabb lill-SUV". Annars håller jag med om att nya X3 är bäst i klassen förutom byggkvaliteten. |
|
| Audi A6 allroad är en stor tung bil som är väldigt komfortinriktad och helt saknar körglädje. | |
| Nu har jag provkört en Allroad 3.0 tdi och stryket den från min lista för all framtid... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.