|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Verdi |
Super Gut, Jag har läst flera skräckhistorier om hur folk blivit tvungna att ställa sig under broar när det regnar för att det inte går att stänga takluckan och såna grejer. Verkar finnas en del rejäla måndagsexemplar av Range Rovern om man säger så. |
|
Verdi....det finns det av alla bilar...... Ja de äldre varianterna av dem var hyfsat svajiga i elen men när Freelandern släpptes med BMW motor, el tror det var -04 -05 så blev bra för alla modellerna. Skulle jag betalat ca 1miljon för en bil så finns det inte att den har fel! Klart att dessa kunder skriker högre än någon som köpt en Kia för 129:- tkr |
|
| RR blev inte en kvalitetsbil bara för att man bestyckade den med en BMW-motor, mycket av grundkonstruktion är ju fortfarande carry-over och därigenom inte så.....anstående en miljonbil :) | |
|
Carry-over..vad är det som ska vara dåligt? De tillverkar inte fjädring, styrdon mm själva utan dessa sitter ju på en hel del andra bilar? Inredningen är HÖG standard. Efter att surfat omkring så verkar elen fungera bra idag. Så vad är det som är dåligt med grundkonstruktionen? Det rullar fullt av gammla Land/Range Rover i Sverige. Personligen skulle jag inte köpa en för det har jag inte råd med, men om jag skulle ha en slant över så varför inte..den är ju skitsnygg!!! |
|
|
Nuförtiden finns ju det däringa internet, så även vi som inte ägt en RR kan skaffa oss en uppfattning, ex här: Länk (Verkar ju vara en populär bil, trots vissa "issues" som sagt..) |
|
|
O vilken bil har inte det ;) Bilen i artikeln tillhör ju äldre än 2004/05. |
|
|
SuperGut: Mycket i den Range Rover som kom 2002 är delar från gamla BMW, till exempel färddator, navigator och så vidare som är direkt taget från BMW E39/E53 bortsett från att man ändrat färgen på belysningen. Dieselmotorn och någon av de bensindrivna åttacylindriga motorerna är även de från BMW. //Bjersér |
|
| Tillbaka till tråden: För mig oförståeligt hur man kan fundera på att byta P mot RR. Behåll P! | |
|
Bjerser jag tycker inte det är ok att jämföra en -02 med -10 eller äldre än så! Volvo är inte remdrivna längre? Det har hänt en del under dessa åren. Nu ägs RR av Indier? vilket iof är en fd koloni så RR kanske fortfarande är Engelska? P vs RR smaken är som baken trevliga bilar är de båda! |
|
|
Tänkte bara flika in att RR Sport är en förklädd discovery. Är det en riktig RR man vill åt så är det bara att slanta för den äkta varianten! Har kört RR (2005) med 20" den var HÅRD i fjädringen. Kan ju bero på hjulen. Å andra sidan så körde jag en XC90 med 20" härom månaden och den var fan riktigt bekväm. Inte piggast i världen med 200hk men inbjöd ju å andra sidan till avslappnad körning! // Erik |
|
|
Jag håller med trådskaparen om att RRS är snyggare och har mera CRED än Cayenne. Det enda är väl att underhållet kan bli dyrt. Lycka till! |
|
|
Anser nog att cred-biten har svängt - Cayenne VAR en Stureplansmoppe, men idag är det fortfarande en Porsche; vilket alltid kommer äga en viss dignitet.....medan Range Rover är den nya "röda byxan" (vilket är litet 2010-11 nu när vi är i 2012) ;) Hetaste SUV:en just nu är nog Evoque, så märket är förvisso fortfarande hett (RR). |
|
| Verkar ha blivit lite bättre ordning på RR sen det blev Indiskt :-) | |
| Såvida det inte är en ny RR sport så skulle jag aldrig överväga en. En av mina närmaste vänner har en MY06 och det är inget annat än problem och strul med den. | |
|
Bilen kommer att användas en hel del i Norrland, samt vid längre resor, det händer att man får dra upp en båt eller släpvagn...så den kommer inte att användas som ett par röda byxor :) Jag överväger även ML 320 cdi 2006- och Audi a6 Allroad 2006- |
|
Verdi |
Du kan ju läsa den här tråden. Länk |
| Kompisen har en RRS TDV6 -10 som fungerar klockrent. Det är den faceliftade modellen med uppdaterade motorn. Jag och min fru hade den som vigsel-bil och för att bli lite praktisk mitt i denna debatt så måste jag säga att Cayennen har så mycket bättre utrymme än RRS:en. Något som kanske är viktigt med en liten. Vår dotter är nu 6mån och färdas i en Audi Allroad -01 eller Citron C5 -08. Lika på utsidan men knappt någon plats invändigt i C5 jmfrt med Ådin. Personligen tycker jag Audi är bra men saknar själ och känsla. Gå på RR eller RRS isf och hitta istället en bra verkstad som kan bilarna utan att ruinera en. | |
| Vad tror ni om Audi A6 Allroad 3.0 Diesel? | |
| Min morbror hade en sådan för några år sedan, han var supernöjd med den och hade inga konstigheter med den under ca 10kmil. Trevlig motor och coolt med luftfjädring, kanske inte världens häftigaste drivlina men potent vagn. Ett litet frågetecken för servicekostnaderna men eftersom Rangey och Cayenne är alternativ så torde det kanske vara av sekundär betydelse? :-) | |
|
Kom på en grej. är du van att sitta högt tror jag du kan bli lite besviken på allroaden då den känns som en vanlig A6. Egentligen tycker jag en vanlig A6 3.0 quattro ger liknande känsla (förutom luftfjädringen) men till ett bättre deal. Du har ju Q5 3.0TDI som ett alternativ också, dock är baksätet löjligt trångt i den och inte heller särskilt kul att köra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.