AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
503

Framdragna kablar till dimljus? men icke

_Lalle_
Tänkte att de vore trevligt me ett par dimljus på min 316 -93 istället för plasttäckluckorna. Frågade en kille på BMW som sa att "om bilen är svensksåld så ska det vara framdragna kablar" - å svensksåld är den ju. Hittade ett par begagnade dimljus + en strömställare (eftersom även den saknades). Skulle montera dimljusen ikväll men upptäckte då att de inte fanns några kablar framdragna. Killen som jag köpte dimljusen av hade haft dom på en 316 -94.

Varför finns inte kablarna på min bil? Går det att köpa nån kabeltillstats eller måste man göra något eget hopkok av kablar. Det finns ett kotaktstycke vid strömställaren som är ledigt och som kan tänkas vara till dimljusen.
loqman
tja!
Det sa de till mig också på min förra 320 -92.
Men det fanns inte.
Du kan göra såhär.

Köp en säkringshåller och släng ditt en 10 Amp och dra kablarna på högersida i motorrummet och inifrån bilen tar du bort handsfacket och du kommer att se ett stort gummei som man kan göra hål i till motorrummet ganska långt ner och där gör du hår med hjälp av en lång majsel.
Sedan drar du kablarna genom där setereon är och till vänster sida om bilen till där knappens ska sitta.
Du kan från början dra kablarna på vänster sida om motorrummet men det kan bli jobigt.
om du vill att de ska lysa hela tiden så kan du koppla den till en röd sladd som går till stereon och den är kopplat till tändningen som kommer alltid när du startar bilen att vara på.
Om du ska fråga idioterna på Bmw verkstad så är det slöseri med tid för de vill att du ska lämna in bilen och få det fixat. Be de aldig om hjälp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.