AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.526

Köpa privatimporterad bil från Grekland

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag är spekulant på en bil som nyligen är privatimporterad från Grekland. Bilen är i mycket fint skick och det finns inget som indikerar att mätarställningen inte skulle stämma.
Serviceboken har 5 stämplar från samma verkstad och jag funderar nu på om det ger något att ringa dit för att verifiera mätarställningen.
Någon som har erfarenhet av Grekland? Talar man engelska på märkesverkstäder? Har man register på de bilar man servat så att det går att verifiera mätarställningen?

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Är det bmw ska du väl kunna få ett utdrag från vilken bmw-verkstad som helst?
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Nej det är inte en BMW utan en Jeep.
Problemet är att det är svårt att söka på grekiska hemsidor eftersom skriftspråket är ett annat.

gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Intressant tanke. Grekernas ekonomi borde ju göra deras bilar relativt förmånligt att köpa. Konkurserna kommer att hagla?
Märkligt med grekimport men dem har ändrat från att ha skyhöga importavgifter till att ha skyhög vägskatt. Länk

Länk

Så hyffsade affärer kan nog göras Länk

Engelska bör det finnas flera hos varje återförsäljare som klarar det är ju ett turist land. Angående mätarställningen är det viktigaste vem som importerat. Har du jämfört vad motsvarande bil kostar i Grekland? Länk

Mvh Stephan
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Den sidan du länkat till tittade jag på i går och det är ett stort spann där min bil ligger i de lägre prisnivåerna. Det är därför jag behöver kontrollera mätarställningen.
När jag tittade i motorrummet så såg det ut som på en helt ny bil, även oken och framvagnskomponenterna ser ut som den dag de lämnade fabriken. Inget vägsalt här inte!

Mvh, Steaman

gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Kanske en intressant start?

ooyyo.com

Länk

Med is i magen, pengar på fickan, en flygtur till Aten, kan resultera i ett kap, för den dristige.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Appropå ooyyo.com, massa billiga M3-or! Rolig färd hem till Sverige från Athinai ;)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Sökte på 320d för skoj skull på den där sidan, de verkar vara sjukt mycket dyrare där än här!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.