|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min spoiler har spruckit och jag har hört att det finns något specialklister som man kan limma den med och sen lämna till lack. Någon som vet vad jag skall köpa? Mvh Trollbollen | |
|
PL400 alt. Sikaflex ? - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
| Det känns som att du skulle behöva bygga upp på baksidan med epoxi och glasfiberväv i flera lager över skadan. Att bara limma brottytorna tror jag inte det finns något mirakellim för. | |
| Ok! Tack för svaret. Låter troligt att man måste förstärka. Ska försöka ge mig på detta i helgen. | |
|
plast som tex stötfångare går att "svetsa/limma" börja med att borra ett hål i slutet av sprickan. skär ut en v-fog genom hela sprickan. Ta reda på vad det är för plast och köp material därefter (viktigt att få samma material/legering som orginal för bästa hållbarhet) Sedan smälter du i den nya plasten i v-fogen. googla lite om att "svetsa plast" så ska du se att det dyker upp några bra svar. |
|
|
här är en bra tråd om hur du går till väga. Länk sedan behöver du tex en ställbar varmluftspistol med bra värme och sådana grejer som finns i länkarna nedanför + rätt "plasttråd" att svetsa med Länk Länk Eller så hör du med lackeraren om dom har möjlighet att göra det åt dig. |
|
|
Använd en vanlig lödkolv så slipper du smälta ner alltihop, gör först rent allting och försök passa in delarna. Om du kan tar du material från kringliggande områden där det inte syns och använder det som fyllnad. Löd från bägge hållen och låt kolven smälta igenom materialet riktigt. If it works, don't fix it. |
|
| Tack för alla bra svar. Mvh Trollbollen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.