|
|
|
|---|---|
|
Jag har för mig jag läste någon gång att bilar med dynamic drive måste göra hjulinställning på något speciellt sätt eftersom systemet reagerar på styrutslag. Jag tänkte göra en hjulinställning nu i vår och skulle behöva veta vad som gäller. Jag kan ju ringa BMW men jag känner ju på mig att deras svar inte är särskilt objektivt. | |
|
Ska själv in och göra en hjulinställning snart. Mycket bra att veta ifall man behöver informera firman om dom ska tänka på något speciellt? Mvh BMW CS #07491 |
|
|
Jag har inte fått något svar men jag kan tänka mig att man antingen måste kalibrera styrutslagsgivaren, eller så till att den är noll när ratten är rak. Man borde kunna se givaren i INPA, ska kolla det när jag har tid. |
|
|
Det skumma är att jag aldrig har hört talas om detta? BMW CS #07491 |
|
|
tänk alla tusentals inkl mig själv som sänkt Bmw e46 e90 tex aldrig hört talas om detta, så det kan inte vara ett stort problem BMW CS #07491 |
|
|
Tar tbks vad jag skrev ovan! Utläste Dynamic drive och tänkte på DSC vilket är helt fel! Då kan det mycket väl stämma då det är mer ovanligt att man sänker en 7 serie. BMW CS #07491 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.