|
|
|
|---|---|
|
Hej, har ett start problem med min BMW 325 e36 från 1992. Bilen startar ibland och ibland inte, ibland så kan man köra 1 mil och stänga av bilen och den startar efteråt och ibland inte.. Nytt batteri, ny generator, ny start motor och alla liknade "självklara" fallen. Varit inne på felsökningen men ingeting hittades... Därför vänder jag mig hit efter att garaget.org inte har något vettigt att komma med. Enligt vissa så verkar detta felet vara vanligt och en ny mjukvaru uppdatering bara behövs men vill inte chansa något mera. Kan inte ens besikta bilen nu heller eftersom något med detta elfel gör att så fort jag stoppar i en ny hastighetsmätare gör att den smäller till och den inte fungerar längre. Allt ljud som sterio, högtalare och liknade kablar är bort dragna så att det inte skulle vara de som drar ström när bilen är avstängd. Tackar i förhand robert och hoppas jag inte glömt något annars är det bara fråga så svarar jag ifall jag råkat missa de eller inte testat förslaget. Idrott luktar svett, Sport luktar bensin. | |
|
Vissa får startproblem när en platta (tändplattan?) som tydligen sitter i botten på låscylindern till tändningslåset börjar ge upp.. Går den bra när den väl startat? Drar den ur batteriet också, alltid eller bara ibland? Det där med hastighetsmätaren låter ju skumt, typ som att du bränner den genom att den får fel spänning/ström... Är det orginalsäkringsstyrka på instrumentklustersäkringen? Jag är kass på bilel, kanske någon vassare kan ta över.. Lycka till ivf! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.