|
|
|
|---|---|
dunstan |
BMW håller på att byta nummer på delar av produktserien. Man kommer att skilja tydligare på sedan/kombi och cab/roadster/coupe som jag förstår det. 1-Serie: Framtida instegs modell. Borde bli sedan om det skall stämma. 2-Serie: Framtida instegs coupe. Ryktas om M2 3-Serie: I framtiden bara Sedan och kombi 4-Serie: Z4(nya Z3), i framtiden nya 3-serie coupe,cab och gissningsvis M3 blir M4 (när coupe) 5-Serie: Som tidigare 6-Serie: Eftertäder 8-serien. Coupe,cab och M6 7-Serie: Som tidigare Alltså jämna nummer = Coupe, cab, roadster Ojämna nummer = Sedan, kombi M-modeller beror på om de är något av ovan Nya bekräftade bilar från BMW är: * Z4 som lanseras i höst * Ny 5-serie(e60). Lanseras hösten 2003 * Ny 6-serie. Lanseras hösten 2003 * X3. Lanseringsdatum troligen hösten 2003 eller våren 2004. Ej bekräftat! * M3 CSL - Våren 2003 * 760i - våren 2003 (sägs vara ryktet till M7) Ej bekräftade modeller: * X3 cab, coupe * X7 (troligen no-go pgr av för höga utvecklingskostnader) * M7 (troligen bara rykte. Inget bekräftat! Vore kul!) * M2 * Concept Z7 (em supersport bil. Men helt fel modell beteckning. Troligen ett rykte!) * M1/2. Skulle vara en efterträdare till den klassiska M1! Med mottmonterad V10 i F1 stil. Troligen rykte! * M5 (e60). Ej bekräftad. Men troligen V10 500hk. * Z5. Efterträdaren till Z3 Coupe. Fel modell beteckning. Om den kommer blir den troligen Z4 Coupe. * Z4M * M3 GTR (borde väl vara bekräftad? I ett mycket begränsad upplaga) * M4 (efterträdaren till M3) * X5 facelift * Ny 3-serie Sem har vi ju Rolls och Mini också! ;-) Något jag personligen skulle vilja se ASAP är en Valvetronic 6a!!! Hoppas det kommer till Nya 5-serien!! |
zansibal |
Så här i efterhand (two years later) måste jag säga att det var ganska bra gissat av dig, dunstan... hehe |
| mycket mycket bra | |
|
Imponerande! Mvh Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.