|
|
|
|---|---|
holmis54 |
Det kommer ett pip när jag kör lite då och då, inte från motorn utan det låter som det skulle komma från nån varningssignal men färddatorn säger att allt är ok. Någon som vet vad detta "pip" kan vilja. Är något trasigt? Tacksam för svar. |
Jompa |
Jag har samma på min 328ic -96. Skulle vara roligt att veta vad det är för något BMW= Bäst Man Wäjer |
|
Hej! Det kan inte vara så att ni har någon LIMIT satt på färddatorn ? då piper den när man kör över den satta max hastigheten.. /Mvh Glenn |
|
holmis54 |
Nej jag har ingen limit satt på datorn och det kommer ibland när man kör fort och ibland när man kör sakta så det är inte det. |
frazze |
Det är väl en varningssignal man själv bestämmer när Den skall ljuda.....beroende på vilken hastighet den Är inställd att varna för........(hastighetsvarnare) |
holmis54 |
Nej det kan inte vara den för jag har kollat och jag har inte ställt in någon hastighet på datorn. Det är något annat, men tack ändå. |
|
Jag hör oxå ett sånt litet pip. Och jag har oxå undrat var det e för nåt. Vill oxå gärna veta. Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
frazze |
holmis: Är det inte yttertemp mätaren då...piper till när temp ute ändras......annars kanske det är ett kodat Meddelande från yttre Rymden....(Mars) |
Sammy Lundin |
detta pip kommer på farsans 328 oxå, ett mycket tyst pip men det är där. inga polare har lagt märke till det innan jag sa något. det piper till vid ett visst varvlat när man gasar lite extra, men bara lite extra. på fullgas hör jag det inte. (överröstas kanske). ett mycket tyst och kort/snabbt pip.....mystiskt. fins ett botemedel...köp en E30 ;-) MAX power |
Sammy Lundin |
detta pip kommer på farsans 328 oxå, ett mycket tyst pip men det är där. inga polare har lagt märke till det innan jag sa något. det piper till vid ett visst varvlat när man gasar lite extra, men bara lite extra. på fullgas hör jag det inte. (överröstas kanske). ett mycket tyst och kort/snabbt pip.....mystiskt. fins ett botemedel...köp en E30 ;-) MAX power |
emilo |
Min E30 piper, fast det är bara RDS-radion som letar... |
|
Min dator plingar till när yttertemperaturen är +3 eller 4 grader, halkvarnare skulle jag tro. Om det plingar till nu på sommaren vet jag ej vad det kan vara. |
|
|
Jag har också skumma pipljud i min 328 -96a. Fast min piper 3 gånger i följd. Det kan komma precis när jag har startat, eller lite senare. Dvs helt slumpmässigt. Är lite orolig men checken säger inget. Kan vara radion också? /Jonas |
|
Danne W |
Om det är ett vinande pip, så kan det vara ett jordfel på bilstereons koppling. Du märker det lättast om det kommer i takt med bilens rpm. Då kommer det pip ifrån högtalarna i bilen. Danne W |
|
Tja! Verkar vara många som har samma problem... ? Min Pioneer RDS Radio piper väldigt tyst när den letar efter täckning... Men där emot som många har sagt så piper det 3ggr i följd ibland... Tror det händer slumpvist, med det känns som det händer mest när man gasar lite :) Har inte checkkontroll utan bara tempmätare och tid/datum. Så jag skulle tippa på att det har med ngn hastig temp skillnad att göra. Hade tänkt att ringa Rådmansbil Service, men dem är på semester. Mvh Tobias P.S I fall ingen har servat sin bil på Rådmans, så kan jag säga att dom är jätte bra och billiga. (Av egen erfarenhet) Dom har servat BMW i 30år, så dem vet vad dom gör... |
|
Mojse |
Det är inte kylfläkten som sitter i en box bakom värmereglagen då??? |
|
Tjena! Jag tror mig veta vad detta "pipet" kan bero på. Klockan i färddatorn har ett dubbelt pip som låter vid varje hel-timme (precis som på billiga Casio klockor). Detta kan man enkelt stänga av (se intruktions boken). Man kan se om det är detta om det är en liten markering i hörnet på digitalklockan. Detta ljud gäckade både mig och min flickvän innan vi stängde av det. |
|
| Min e-30 piper oxå, fast bara när jag sladdar ordentligt... Vad är det? | |
|
Lyssna på Stoffe, tror han har rätt i många fall här ovan! |
|
|
Färddatorn har en påminnelsefunktion som piper tre gånger 15 sekunder före varje hel timme för att påminna om tex. nyheter. Fält markerade med * är obligatoriska |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.