AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.968

Vad polerar ni Z:an med?

Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Här kommer ett tips till alla polerNissar, är själv med i det gänget!

Jag köpte för ett tag sedan ett tyskt polermedel som heter Grojet på Jula
Var ute i garaget i dag och kollade lite på bilen för det är ju snart dags, och då passade jag på att testa detta medel på en liten bit av framskärmen. jag har nog aldrig sett en sådan lyster och glans som jag fick av det medlet.
Min Z4 är svart metallic så det syns verkligen när det blir blankt.

Hasse Z4
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag använder Menzernas och Lahegas proffssortiment vid polering, naturligtvis med maskin.

/Masten
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hej HasseZ
Jasså du tillhör bilputsargänget, själv har jag största nöje att ha min bil välputsad, ett genomgående intresse med alla mina bilar genom åren.

Då jag tycker jag har den bästa glansen genom det ofta putsandet märker jag i stort sett inte någon större skillnad mellan olika medel, jag har provat det mesta dock ej grojet och ej de billiga biltemamaterialen.

Idag finns många lättarbetade och bra material men för att göra det lätt för mig numera använder jag Sonax produkter bl.a Sonax Extreme nano vax med en otrolig glans helt outstanding men jag tycker inte det håller så länge, jag tog kontakt med Sonax och fick veta att detta vax är en showprodukt som används vid utställning e.t.c..

Ett annat bra och enkelt vax är Sonax flytande hårdvax som jag anväder mer och mer och håller länge men kanske inte ger den ultimata glansen men jag har funnit resultat kontra hållbarhet väldigt bra.

Jag läste någonstans att ju mer corduoba vax en produkt innehåller desto förstklassigare produkt och hållbarare är det, det är bara det att det är otroligt dyrt så att mängden blir väl vad man betalar för
mvh Uffe/bildock

Jag använder Kombi 302 Super-Shine.
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Med juice från en Dodo!
Visa användare
27
Vulcan
Z3, 2,8-99
Hej putsnissar.
Jag har testat Maguires Clay-bar, alltså något som påminner om modellera. Man börjar med att tvätta bilen ordentligt sedan sparyar man på en en vätska, bit för bit allt eftersom man går på med leran. Lerans funktionär att den tar med sig allt skit, oxid, sotnedfall mm som sitter i lacken och som inte försvinner vid tvtten. man gnider hela bilen, och man får en otrolig glasartad yta. Därefter behöver man ett bra vax, själv använde jag Hagmans flytande nano-vax.
Kan rekommenderas!!

Snart dax att ställa på!!!
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Vulcan: Clay/lera är fantastiskt, men du bör polera lacken efteråt eftersom leran kan orsaka små mikrorepor (som dock är lätta att ta bort). Därefter vaxar du eller lägger annat lämpligt lackskydd.

/Masten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.