AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.522

Öppna min dörr :-)

Visa användare
9
FreddyKing
740 IAL -99
Har problem och har fått en tvåa på besiktningen. Det är så att min högra framdörr har satt sig, och den går varken att öppna från insidan eller utsidan. Då jag inte kan någonting om dörrmekanismerna eller hur jag ska gå till väga så vore jag tacksam om det finns någon vänlig själ i Helsingborgstrakten som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med detta problemet?

Naturligtvis så ordnar vi en sorts b******g åt den som hjälper mig. Svara gärna så fort ni vet!
Visa användare
52
222
BMW 525 Tds 1997
Jag gjorde det enkelt på min 750 jag kapade ett stort hål i dörren under handtaget :) men jag skulle å andra sidan byta dörr :) men jag tog ett kort på hålet som jag kan skicka över till dig om den kan hjälpa dig att få upp dörren så du ser hur du ska bocka till en ståltråd eller nått inboxa mig här på autopower med din mail adress så kan jag sckicka over bilden till dig.
Visa användare
9
FreddyKing
740 IAL -99
Hade tänkt behålla dörren intakt om det går, så inget kapande här tack! Men tack för ditt svar.
Visa användare
52
222
BMW 525 Tds 1997
Nej jag fattar det ;) men det jag menade med bilden som jag tänkte skicka till dig var att du skulle se hur det ser ut där innanför så du kan ta en ståltråd eller nått liknade för att gå ner via rutan så du skulle få upp dörren.
Visa användare
9
FreddyKing
740 IAL -99
Skicka gärna bilden till freddyking@live.se så får vi se om den kan vara till nån hjälp sen. Återigen tack!
an
2
andreas730
BMW730iA E38 -95
Hej
Detta problemet hade jag förra vintern Det var inte
helt enkelt att lösa tog många timmar.
Jag började med att bryta bort inredningen från insidan
det tog flera timmar men det gick ganska bra ändå fast med
några mindre skador som följd. Det gick att vika undan inredningen
så långt att man kunde se ur det ser ut där inne. Man ser då en liten wire
som tydligen hänger sig i höljet men man kommer inte åt den för rutan är
ivägen. Om du tar en sprayburk med rostlösning som har ett såndär litet
rör ca 7cm långt och böjer det ca 45grader i änden och för in röret mellan gummi
listen och rutan ca 5-10 cm från bakre delen av rutan spraya rikligt vänta en
stund och dra försiktigt i handtaget kanske 10-15 gånger Då brukar wiren släppa
och funkar helt perfek. Ha tålamod du kanske får smörja flera gånger

Andreas

PS borra inte hål i dörren vore synd
Visa användare
9
FreddyKing
740 IAL -99
Tack för ditt detaljerade och fina svar Andreas! Jag ska ge mig på det i veckan att plocka av dörrsidan. Jag har kollat och det finns en del begagnade svarta dörrsidor att få tag på om den som sitter i bilen skulle gå i delar.

Lovar att återkomma med detaljer om hur det gick och vad som behövdes köpas. Kanske kan hjälpa fler som har samma problem. Man vet aldrig.
Xf
171
Xfreak
E36 325iC -92
E3 2500 -75
E38 740iA -95
Känner att jag kommer behöva öppna min sida också. Ruskiga problem med förardörren. Kallt, förbannad och att tvingas gå ut genom passagerardörren, tur att man är vig i annat fall hade man nog suttit i skiten.

Blivit sådär lagom förbannad på min motorhuv dessutom. Vägrar öppna sig på vintern men i mitt fall är de mekanismen framtill som måste justeras. Att inte kunna fylla på spolarvätska är bedrövligt.
an
2
andreas730
BMW730iA E38 -95
Hej igen
Jag kanske inte var helt tydlig i mitt inlägg.
Börja INTE med att bryta sönder inredningen man kan se den
wiren som jag menar men man kommer inte åt den för att
rutan är ivägen. Denna Wire dras neråt när man drar i dörrhandtaget. För
att öppna dörren så ska hela låsmekanismen göra ett helt varv om man säger så och
det gör den inte om wiren har hängt sig. Börja med att smörja som jag beskrev ha
tålamod. Det är även bra om man kan ha bilen i värme några dagar.

Huv problemet är nog enkelt löst

Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.