|
|
|
|---|---|
|
Tjenare skulle behöva hjälp att bestämma mig. Köpte i veckan en 318d 2008 med 143hästarsmotorn. Bilen har gått 9600 mil och jag är sugen på att trimma :) Har en KCRbox som suttit på en V70 som jag tagit reda på att den går att programmera om så den passar på min bil till ett pris av totalt 2225kr vilket i mina öron låter billigt. Det som oroar mig då är ifall jag får problem med partikelfilter om jag trimmar min diesel? Pendlar tur och retur ca 2.5 mil om dagen så det är ju ingen extrem långkörning men heller ingen kortkörning. Men om jag höjjer mitt railtryck och får 40hästar till undrar jag vad det får för följder? Är inte den som kör för allt vad tyget håller för utan jag är mest ute efter att få lite mera resurser då jag skall göra omkörningn eller om jag någon gång har brottom och vill åka på lite. Alternetivet för mig är en så kallad flashning BSR box som kostar 7000kr vilket blir 5000kr mer då får jag samma effekt och jag misstänker att även den har biverkningar på partikelfilter turbo mm... Vad har ni för erfarenheter? Har läst 1000 trådar om detta men kan ändå inte bestämma mig så därför startar jag en egen tråd, ber om ursäkt ifall vissa tycker det är fel. Mvh Niklas | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.