|
|
|
|---|---|
| Är det möjligt att byta silentblockbussningarna bak på E30 utan att plocka ner balken? Gjorde en liknande procedur i subframen på min gamla Audi. Min tanke är: släppa en sida och sänka ner balken där, lägga mellan distanser mellan bussning och kaross och sen höja balken. Kan det ge tillräckligt stor kraft för att trycka ur bussningarna? När den väl är ur kommer jag ersätta den med powerflex och sen gör likadant på andra sidan. Slipper helst plocka ner alltihop om jag inte måste. | |
|
Länk Så gjorde jag för nån helg sen, gjorde ett liknande verktyg av 2x2cm fyrkatsrör. har du tillgång till gasol brännare är det ännu enklare, så säter man bara bussningen i bra spänn så värmer man utanpå bakvagnen så gummit runt bussningen smälter så kommer den ut jätte lätt. |
|
|
kan bara till lägga att bussningarna sitter rätt bra även fast dom är gummiklädda å ditt audi knep kommer inte funkar. du kommer bara lyfta bilen. iof. kommer du åt att värma bakvagnen så du smälter gummit så borde det går bra! . |
|
| Det var nog lite det jag misstänkte. Vikten, och bussningsstorlekarna, skiljer ju en del mellan audin och BMW:n. Blir nog bara att bita i det sura äpplet och riva ner skiten. | |
|
Det går utmärkt att byta med rätt verktyg utan att plocka ner något. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Självklart behöver du inte. plocka ner bakvagnen. om du ska använda ett verktyg, bara släppa ner den sidan du ska byta bussningar på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.