AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.955

BMW 320 EDE - 2011, 0 mil, utställningsbil

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hej!

Vad är ett rimligt bud utifrån era erfarenheter?

Bilen är påställd i höstas men har rullat 13 mil. Inga vinterhjul.

Bilen saknar en viktig och praktik pryl, mugghållare! Finns det insatser som kan monteras i facken vid växelspaken exempelvis?

Se länk:
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ni som köper nya bilar ofta! Kom igen!
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Jag köper en bil för att jag ska köra med den, inte för att sitta och
dricka i den. Så en mugghållare är ju inte hela världen.
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
100 000 under nypris för en bil som är ett år gammal och gått 13 mil torde ju anses som ett vettigt pris? Möjligen att det finns en liten prutmån på fälgar och att modellen inte längre är "den senaste"
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tycker också att priset är helt ok, troligen finns det ingen större prutmån. Ett vettig köp för den som planerar att behålla bilen några år, och inte måste ha det senaste

BMW CS #5139
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Är det rimligt att få 160k för denna bil om 3 år med ca5000 mil på mätaren?

Med nya 3-an ordentligt etablerad på begmarknaden om 3 år gör nog sitt, fast det avspeglar sig i nypriset också idag.
Karl-Hilding
E90 är inte sämre för att F30 kommit.
Du får mycket bil för pengen!
Och mugghållare kan du köpa separat.
För det är klart att det kan du inte vara utan...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Visst, egentligen är mugghållaren av mindre vikt, men kör en del längre sträckor och ett stopp för kaffeköp blir det alltid=)

Ca 45% värdeminskning på 3 år skulle det resultera i om värdet är 160k, känns väl ganska rimligt?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag tror att den kommer vara värd långt mer än 160' om 3år och 5000mil. 180-200' är inte omöjligt.
Mvh
De mugghållare som BMW fabriksmonterar vid val av förvaringspaket är svåra att eftermontera. De kräver att övre halvan av instrumentpanelen byts, vilket är väldigt dyrt.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Hehe.. Fler än jag som gillar mugghållare.
När jag letade efter min nuvarande bil så hade jag mugghållare som krav.
Men man SKA vara petig med detaljerna.
De kan tyckas oviktiga när man kollar på bilen, men när man ska köra flera tusen mil så vill man ha det på ett visst vis och inte behöva ångra sig.
Sen kan det såklart vara svårt att hitta en bil som uppfyller alla krav när man letar begagnat.

-------
Min bil suger inte...
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Vilken fånig fixering vid en mugghållare. Den kostar ca 350 kr att köpa i reservdelsdisken! Eller ska det vara en sådan där som det sitter två stycker ovanför passageraren? De är ju ännu fulare än den första som dessutom är löstagbar.

Priset får nog betraktas som ett ganska bra pris ändå. Den är ju visserligen basutrustad - saknar M-sportratt och M-växelspak och det tycker JAG är rätt viktigt för det har jag idag. Som sagt, du tänker ju köra flera tusen mil per år, och då är M-ratt/spak betydligt viktigare. Stanna och drick kaffe när du tankar i stället.

Det är för övrigt en bra och ekonomisk bil, låg förbrukning och bra motoreffekt i förhållande till förbrukningen. Jag övervägde en sådan för två år sedan när de precis hade kommit.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Tackar för input!

Skulle den vara värd uppåt 180k om 3 år blir den ganska billig att äga. Dock saknar den en del detaljer för att bli riktigt attraktiv i andra hand. BMW-ägare är så jäkla kräsna att en växelspak/ratt kan medföra att objektet går bort.

Kollar man vad billigaste tre år gamla 320d kostar idag så tror jag inte att man kommer få 180´för den om tre år, och även om man räknar bort de som kan vara befarat risiga så finns det många att välja på för under 170´. Att det nu är en helt ny modell som levereras kommer inte göra saken bättre....max 150´om tre år säger jag. Exempelvis E39 sjönk ju rejält när E60 dök upp...
Jaken: jag tror man lätt blir påverkad av Autopower och tror att hela marknaden styrs av vad vi tycker :-) Om vi fick bestämma skulle inget annat än 335 med M-sport få säljas under M3...

Just en 320 ED tror jag är mugghållare är skitsamma. Mister du en kund lär det stå flera åter. Det är en snuskigt billig miljöbil som lär appellera en bred kundkrets om 3 år som inte ens vet vad sportstolar är för något.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.