|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som tråden lyder så har jag ett missljud i bakvagnen när jag trycker ner och släpper upp kopplingen, jag misstänker att de är silentblocken bak, men vill vara lite mer säker innan jag slänger ut pengar på att fixa de. | |
|
Kan även vara bakre yttre bärarmsbussning. Länk Nummer 4 |
|
|
Finns de något sätt att ta reda på vilket av dom de är? vad kostar de ca? är de svårt att byta? (har inte tummen mitt i hand) |
|
| Är det dem som werpa skrev så är det inga problem. behöver 18 hylsa. kan bända lite med en kofot så ser du om det glappar. | |
|
Lossar du bultarna på den bussningen som jag länkade till så kommer du behöva göra en hjulinställning... Finns en guide i gör-det-själv guide på byte av den bussning, sök på: (Byte bakvagnsbussning/bärarmsbussning) sök i mektips. Ett litet tips, man kan värma loss mittenhylsan i bussningen med gas eller en bra värmepistol i sådär 15min:) , sedan rycka ut den med en tång. Ta fram en lämplig metallsåg och såga sönder den yttre metallhylsan i bussningen på 2-3 ställen. Slå bort skiten och in med nya, med lämplig metod. |
|
|
Menade om du lossar på hållaren för bussningen i karossen. 3 bultar.. Jobbit utan edit funktion... |
|
|
fan vad segt att behöva göra hjulinställning, kan ju dock vara bra nu när dom nya fälgarna kom. Jag får ta å försöka fixa detta, tack för tipsen:) |
|
| Har exatk så på min med, slår mest när man trycker ner kopplingen och även ibland när man släpper upp lyckades du löra felet? | |
|
Ne jag har inte hunnit fixa de ännu,ska blästra huven i morgon så har inte heller tid att fixa felet, kan komma med svar när jag fixat de |
|
| okej hör gärna av dig när du hunnit kolla och dela med dig av infon =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.