|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
Verdi |
Ok bavega, länka till en bil som är från 2009 och nyare som uppfyller följande. - Max pris runt 350 tusen - Bagageutrymme över 500 liter med stor och praktisk öppning. - Komfort i stil med A8, S-klass, 7-serie. - Ej äldre än 2009. - Under 10 000 mil. - Minst 6 cylindrar och minst 220 hk. - Under litern per mil (kräver i princip diesel) - Senaste modellen Så du kan kanske tala om ifall jag är intresserad av en GT BARA för att den är udda eller om man får väldigt mycket för pengarna. |
|
Idén med GT:n är jättebra, därför delar jag Verdis syn på specen ovan, men det är det exteriöra utförandet som enligt min mening ska få utstå kritik. Hoppas BMW insett detta och jobbar lite hårdare med designen på 3-serie GT:n som ju är i pipelinen. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Länk |
|
|
+1 Sani ------- //Lövet |
|
|
Har inte AUDI en motsvarande modell som heter A7? Den är ju snygg i alla vinklar till skillnad mot BMW GT som är otroligt ful. |
|
|
Jo, fast den är ju inte praktiskt på alls samma sätt. Trång i baksäte och bagage. Den är nog gjorde för att konkurrera med 6-serien Gran Coupé och Mercedes CLS snarare än halvminibussen BMW GT. Den senare hör nog mer till kategorin Mercedes R-klass och Opel Signum. ------- //Lövet |
|
|
snygg fram, hemskt ful bak. mer lyckad än F20 iallafall. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
| Den där MBn såg faktiskt trevlig ut, kikade lite på just den modellen men 350CDI låg inte ens i närheten i det prisintervallet för 1-2 år sedan... | |
Verdi |
Sani, Absolut. Synd att Mercedes envisas med det där artico-"plasten" i sina halvskinn-stolar. Pappa har det i sin GLK också. Säkert praktiskt men föga lyxigt. |
Verdi |
Sani, Absolut. Synd att Mercedes envisas med det där artico-"plasten" i sina halvskinn-stolar. Pappa har det i sin GLK också. Säkert praktiskt men föga lyxigt. |
Verdi |
Kristoffer_L, Jag kollade på en MB 350 CDI förra sommaren och den låg på 380'. Den var dock klart billigast på blocket. Tror det var en vinröd tysk-import. |
|
Verdi, det var ju bara ett exempel......finns en med helskinn ute för 339k också, 7k mil på den om jag ej minns fel. Och så har du ju R350CDI också, men då är vi tillbaka till ursprungsproblemet - ovacker bil ;) Personligen hade jag köpt en (faceliftad) Audi Q7 3.0TDI S-Line -10 för de pengarna, eller E-klass Mercan då. |
|
|
Måste man alltid ha en bil som är exceptionellt snygg? Om alla hade resonerat på det viset hade Fiat inte sålt en enda Multipla! ;) /Masten |
|
|
Snygg är upp till betraktaren men eftersom en bil (vanligen) är dyr så är det väl rätt trevligt om den ser bra ut att titta på? Jag blir i alla fall lite gladare när jag har nåt snyggt på uppfarten. (Och Multipla sålde riktigt dåligt i förhållande till mer konventionellt designade MPVer.) ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.