AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
15.816

BMW GT - snygg eller ful?

Sida 2 av 4
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Har kört en hel del GT och det är en fantastisk bil. Kunglig komfort, sitter lite högre än i en vanlig bil, baksätet är otroligt bra med flexibelt lastutrymme/baksätesutrymme eftersom man kan skjuta baksätet framåt/bakåt samt vinkla ryggstödet om man vill ha mer plats i skuffen. Det går dessutom att göra i 60:40 fördelning så man kan få mer utrymme i bagaget samtidigt som en person kan ha kunglig komfort bak, eller om man behöver extar plats för en bilbarnstol så att framsätespassageraren inte behöver ha knäna under hakan.

Snygg och exklusiv interiör. Utsidans utseende är fulsnyggt, en F11 är kanske snyggare men som ni anar så gillar jag verkligen GT:n...

BMW X6 lirar inte ens i samma liga som en GT. Billig i interiören samt opraktisk eftersom baksätet är oanvändbart för en vuxen. En bil för dem som vill synas... inget annat. Skandal att hitta displayer från förra generationens 3-serie i en bil med den prislappen.
Länk 3-serie gt ser ut att bli snyggare i alla fall men som sagt så har ju 5 gt sjukt fin interiör
Verdi
XC60,
Som sagt, GT är en gubbig bil för folk som prioriterar komfort och utrymme framför utseende och köregenskaper. ;-)

Dessutom är väl X6:ans interiör, inklusive displayer, hämtad från X5 snarare än E90?
Verdi
Länk

Länk

Har faktiskt lite svårt att se skillnad, även de såklart finns. Kanske upplevs som större skillnader i verkligheten?
verdi.. nu har du länkat till en 5-serie och en gt men det kanse var meningen?? i verkligeheten har gt:n finare dörrsidor och mycket rymligare kupe
Verdi
Exakt. Ville jämföra en GT mot en vanlig 5-serie.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Verdi,
Visst är GT en komfortbil, GT står ju för just det egentligen s.a.s. Om man håller till på vanlig väg är det en underbar bil. Prioriterar man sportiga köregenskaper främst och inte behöver utrymme så finns bättre val såklart. Idealisk BMW set-up på uppfarten:1M och en GT med xDrive. Dock skulle hagnig ta en F11 M550d xDrive... :-)

Både X6 och X5 har interiörer som inte motsvara prislappen. X5 är iaf praktisk och användbar, X6 är... inget. X6 är väl en riktig gubbil... Körde en X6 för ett tag sedan och jag skämdes i den, var lite pinsamt att köra den. Men det är en älska eller hata bil...

XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Ledsen för stavfel i förra inlägget, skrevs på ifån.
Verdi
Varför måste en SUV ha kombikaross om man inte behöver lastutrymmet? Det är ju ingen som gnäller på att en 1-serie coupe är opraktisk t ex? ;-)

Dessutom är X6 riktigt bra på vanlig väg också, till skillnad från vanliga SUV:ar.

En F11 är betydligt mer praktisk än en GT. Iaf om man har barnvagn, hund, barn som spelar hockey osv osv.
ma
26
martin993
Porsche Panamera 4 s
Bmw M550d xdrive touring beställd:)
Har själv haft två gt bilar och är riktigt nöjd med dom:) Men håller med om att det beror mycket på färg och fälgar. jag har följande kombination imperialblå med ivory white klädsel och till det Breyton Spirit 2 i 22 tum:)
Har även prövat att ta ut den på bana och det går utmärkt även om tyngden gör se påmind ibland. men chassit känns helt ok och bilen hänger bra med ändå och det kanske man ska tacka styrningen, luftfjädring och fälgar/däck för.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
5-serie GT är inte vacker, hoppas 3:an blir bättre.
Men jag skulle helst vilja ha en 1-serie med mer sluttande bakruta, a la gamla goda compacten :)

/Johannes
Verdi
Jag har gjort en liten omvärdering av GT:n. Står en hos tisnar här i stan som jag är lite småsugen på. Svart med shadowline. Inte snygg, men helt ok. Och riktigt läcker interiört. Men han byter inte in importbilar och jag är inte supersugen på att sälja min privat.
Verdi
Länk
Visa användare
636
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Vakna upp. BMW slutade göra snygga bilar för ca 10 år sedan. Tror det var Chis Bangle som tyckte att dåvarande design var för "lättsmält".Man började göra buckliga bilar med solglasögon i stället. "Flamm-effekt" eller vad det nu kallades.

Samtliga dagens BMW bilar är egentligen j-ligt fula, det är bara det att man vant sig vid dem och att de "vinner" lite framsteg varje gång man kisar och försöker vänja sig...

Ge mig en klump lera och lite stålar så hade jag trollat fram en betydligt vackrare BMW på en timme eller två...

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
WGG, det är för tidigt för massa fylleinlägg! =)

3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Gillar Gt:n, bort med den breda kromlisten på bakluckan så blir den finare!

Alpina B8 Länk
Visa användare
636
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Grelle; Tidigt och tidigt, snart läggdax för oss 40-taggare... Men jag hör dig. I avsaknad av andra spärrar stänger jag AP för i kväll och kollar Dallas på play:en i stället. Tack för att du påminde mig;-)

(Fast det var ändå sant, det jag skrev om designen. Loggar ut nu. Hej svejs).

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Tycker personligen att F10 och F11 är snyggare att titta på än GT.
Men som månge säger så tycker jag att GT:n växer hela tiden.
Och GT:n har en jätte trevlig interiör. Det är riktigt gott om utrymme.
Sedan man spenderar bra mycket mer tid på insidan av bilen än man står framför och tittar på den. Så borde det sistnämnda vara bra mycket viktigare.

När det gäller X6:an, så är jag ett riktigt fan. En tjej på jobbet har precis köpt en X6, och den väcker mycket uppsikt på parkeringen. Många stannar upp och tittar, och de flesta verkar gilla vad de ser.

WGG ungefär vad du tycker om BMW:s design de sista 10 åren är vel ungefär vad Porsche 911-entusiasterna tycker om 996:an:-)
iM
149
iMike
550i GT -10
BMW R nineT -14
MB E 430T -02
Gäsp.
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
En klart onödig o framförallt oerhört ful bil!

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den.

Mvh Jocke W
BMW CS #01430
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.